היימישער כתב:האם מותר לשמוע קול שירת ...או אחותו בסתם וכשהיא נדה, שהרי ערוה היא לו.
אי מותר משום לבו גס בה - מה הדין כשנישאה.
אי אסור - מאיזה גיל אסור.
אשמח לקבל מקורות הדנים בשאלה זו.
ערבי פסחים כתב:עי' בספר תשובות וכתבים לחזו"א הובא למטה.
.
.
בברכה המשולשת כתב:ויעויין במקראי קודש (לרה"ג משה הררי) הלכות ליל הסדר שעסק בשאלה שבבסיס אשכול זה
תוכן כתב:כן מותר לאח לנשק לאחותו אם לא משום זילותא
היימישער כתב:תודה לכל המגיבים.
עוד מקור לאיסור:
שו"ת שבט הלוי חלק י סימן כו
שאלה:
בכמה בתי ישראל נהגו שהבתולות מזמרות זמירות ש"ק עם המשפחה, אם אין בזה חשש של קול באשה ערוה לגבי אחיהם או אביהם.
תשובה:
משמעות הפוסקים דיש בזה גדר קול באשה ערוה אם היא מגביהה קולה וקולה ישמע בשעה שאחיה או אחרים יושבים בשולחן, ואין עצה אלא שתצרף עצמה בלחישה וקולה לא ישמע, ועיין הי' מש"כ בשו"ת שבט הלוי ח"ג סי' י"ד בשם תשובת מים חיים להגאון באר שבע, ובח"ה סי' קצ"ז, ד'.
ולענין הגיל - דהיינו לדעת האוסרים בכל אופן אם אסור בכל גיל שהוא, לא מצאתי התייחסות.
היימישער כתב:בברכה המשולשת כתב:ויעויין במקראי קודש (לרה"ג משה הררי) הלכות ליל הסדר שעסק בשאלה שבבסיס אשכול זה
אפשר לעיין בו במקוון?
בעל תריס כתב:היימישער כתב:תודה לכל המגיבים.
עוד מקור לאיסור:
שו"ת שבט הלוי חלק י סימן כו
שאלה:
בכמה בתי ישראל נהגו שהבתולות מזמרות זמירות ש"ק עם המשפחה, אם אין בזה חשש של קול באשה ערוה לגבי אחיהם או אביהם.
תשובה:
משמעות הפוסקים דיש בזה גדר קול באשה ערוה אם היא מגביהה קולה וקולה ישמע בשעה שאחיה או אחרים יושבים בשולחן, ואין עצה אלא שתצרף עצמה בלחישה וקולה לא ישמע, ועיין הי' מש"כ בשו"ת שבט הלוי ח"ג סי' י"ד בשם תשובת מים חיים להגאון באר שבע, ובח"ה סי' קצ"ז, ד'.
ולענין הגיל - דהיינו לדעת האוסרים בכל אופן אם אסור בכל גיל שהוא, לא מצאתי התייחסות.
לא עיינתי בפנים. הוא מצד עצם שמיעת הקול או בגלל שמזמרים פסוקים?
היימישער כתב:בגלל הקול.
היימישער כתב:תודה לכל המגיבים.
עוד מקור לאיסור:
שו"ת שבט הלוי חלק י סימן כו
שאלה:
בכמה בתי ישראל נהגו שהבתולות מזמרות זמירות ש"ק עם המשפחה, אם אין בזה חשש של קול באשה ערוה לגבי אחיהם או אביהם.
תשובה:
משמעות הפוסקים דיש בזה גדר קול באשה ערוה אם היא מגביהה קולה וקולה ישמע בשעה שאחיה או אחרים יושבים בשולחן, ואין עצה אלא שתצרף עצמה בלחישה וקולה לא ישמע, ועיין הי' מש"כ בשו"ת שבט הלוי ח"ג סי' י"ד בשם תשובת מים חיים להגאון באר שבע, ובח"ה סי' קצ"ז, ד'.
ולענין הגיל - דהיינו לדעת האוסרים בכל אופן אם אסור בכל גיל שהוא, לא מצאתי התייחסות.
צדק תרדוף כתב:בספר "עוז והדר לבושה : צניעות בלבוש ובהנהגה - הלכות ופסקים" נכתב שבשמיעה מכוונת אסור לשמוע זמר של ילדות מגיל 6-7, אך שמיעה לא מכוונת אסור לשמוע מגיל בת מצווה או מפותחת כמו בגיל 12 אף אם צעירה יותר.
דניאל כתב:צדק תרדוף כתב:בספר "עוז והדר לבושה : צניעות בלבוש ובהנהגה - הלכות ופסקים" נכתב שבשמיעה מכוונת אסור לשמוע זמר של ילדות מגיל 6-7, אך שמיעה לא מכוונת אסור לשמוע מגיל בת מצווה או מפותחת כמו בגיל 12 אף אם צעירה יותר.
אינני מכיר את הספר הנ"ל. יש לו הסבר לדברים או שהוא נוהג כמנהג העולם בהלכות צניעות ופשוט ממציא מה שבא לו? (אחר מחילת כבוד התורה כנדרש וכו')
צדק תרדוף כתב:דניאל כתב:צדק תרדוף כתב:בספר "עוז והדר לבושה : צניעות בלבוש ובהנהגה - הלכות ופסקים" נכתב שבשמיעה מכוונת אסור לשמוע זמר של ילדות מגיל 6-7, אך שמיעה לא מכוונת אסור לשמוע מגיל בת מצווה או מפותחת כמו בגיל 12 אף אם צעירה יותר.
אינני מכיר את הספר הנ"ל. יש לו הסבר לדברים או שהוא נוהג כמנהג העולם בהלכות צניעות ופשוט ממציא מה שבא לו? (אחר מחילת כבוד התורה כנדרש וכו')
הוא מביא מה שפסקו גדולי הפוסקים.
דניאל כתב:צדק תרדוף כתב:בספר "עוז והדר לבושה : צניעות בלבוש ובהנהגה - הלכות ופסקים" נכתב שבשמיעה מכוונת אסור לשמוע זמר של ילדות מגיל 6-7, אך שמיעה לא מכוונת אסור לשמוע מגיל בת מצווה או מפותחת כמו בגיל 12 אף אם צעירה יותר.
אינני מכיר את הספר הנ"ל. יש לו הסבר לדברים או שהוא נוהג כמנהג העולם בהלכות צניעות ופשוט ממציא מה שבא לו? (אחר מחילת כבוד התורה כנדרש וכו')
צדק תרדוף כתב:הוא מביא מה שפסקו גדולי הפוסקים
דניאל כתב:ומי הם גדולי הפוסקים אם יורשה לי? וידועים דברי האג"מ שאין בדורנו מי שיכול לפרסם פסקים בלי טעם וראיה
צדק תרדוף כתב:ב"ה
לא זוכר שמות של הפסק הזה, אך מדובר בפוסקים מפורסמים שכולנו מכירים. בער"ה אבדוק.
דניאל כתב:דניאל כתב:צדק תרדוף כתב:בספר "עוז והדר לבושה : צניעות בלבוש ובהנהגה - הלכות ופסקים" נכתב שבשמיעה מכוונת אסור לשמוע זמר של ילדות מגיל 6-7, אך שמיעה לא מכוונת אסור לשמוע מגיל בת מצווה או מפותחת כמו בגיל 12 אף אם צעירה יותר.
אינני מכיר את הספר הנ"ל. יש לו הסבר לדברים או שהוא נוהג כמנהג העולם בהלכות צניעות ופשוט ממציא מה שבא לו? (אחר מחילת כבוד התורה כנדרש וכו')צדק תרדוף כתב:הוא מביא מה שפסקו גדולי הפוסקיםדניאל כתב:ומי הם גדולי הפוסקים אם יורשה לי? וידועים דברי האג"מ שאין בדורנו מי שיכול לפרסם פסקים בלי טעם וראיהצדק תרדוף כתב:ב"ה
לא זוכר שמות של הפסק הזה, אך מדובר בפוסקים מפורסמים שכולנו מכירים. בער"ה אבדוק.
קדמתיך, הוא שולח למשנ"ב ע"ה י"ז.
ז"א שכוונתו לומר שמותר לשמוע קול פנויה טהורה ואסור לשמוע קול נידה, אך אם מכוון ליהנות אסור גם בטהורה שמא יבוא לידי הרהור.
(אני חייב לציין שהוא מצא דרך מאד מוזרה להגיד את זה)
צדק תרדוף כתב:בכל מקרה, מה מוזר בדבריו?
איש רגיל כתב:א. בחוט שני (אעה"ז סי' כא ס"א עמ' נב) הביא בשם החזו"א שאסור לשמוע זמר של אחותו. ופירש בחוט שני שהכוונה בשעת קריאת שמע או באופן שמביאו לידי הרהור. ועוד כתב שלפי"ז אסור לשמוע קול אחותו בזמירות שבת אם יש בהם דברי קדושה כגון פסוקים או שם ה' או הלכות, וכתב שאיסור זה הוא מגיל ג' שנים.
אמנם בהליכות בת ישראל (פ"ו ס"ח בהג"ה אות טז) הביא בשם הגריש"א שלבעל מותר לשיר זמירות שבת אף כשאשתו שרה עמו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 302 אורחים