לא הבנתי למה אין זה מוסרי, והרי הדברים קל וחומר אם להרוג יכולים שלא מן הדין כל שכן להושיב בכלא, ובכלל ערי מקלט זה לא שלילת חירות?איש רגיל כתב:בי"ד הרי הורגים וקונסים שלא מן הדין. א"כ הכל לפי ראות עיני הדיינים.
אגב, שמעתי פעם ממישהו שלא נאמר עונש של מאסר שלא מן הדין, ורק מי שחייב מיתה ואין דרך חוקית להרגו, מושיבים אותו בכיפה כדי שימות, אך אין להשאירו בחיים תוך שלילת חירותו. וטען שעונש של כלא אינו מוסרי ואסור על פי תורה. ושאלתיו מה נעשה עם אדם המסוכן לחבירו, וענה, או שיש להרגו שלא מן הדין, או שכה"ג שאני. אך לגבי סתם עונשים על גניבה וכד' הוא בטוח בדעתו שאין זה מוסרי.
מה דעת חו"ר פורומינו?
יתר10 כתב:לא הבנתי למה אין זה מוסרי, והרי הדברים קל וחומר אם להרוג יכולים שלא מן הדין כל שכן להושיב בכלא, ובכלל ערי מקלט זה לא שלילת חירות?איש רגיל כתב:בי"ד הרי הורגים וקונסים שלא מן הדין. א"כ הכל לפי ראות עיני הדיינים.
אגב, שמעתי פעם ממישהו שלא נאמר עונש של מאסר שלא מן הדין, ורק מי שחייב מיתה ואין דרך חוקית להרגו, מושיבים אותו בכיפה כדי שימות, אך אין להשאירו בחיים תוך שלילת חירותו. וטען שעונש של כלא אינו מוסרי ואסור על פי תורה. ושאלתיו מה נעשה עם אדם המסוכן לחבירו, וענה, או שיש להרגו שלא מן הדין, או שכה"ג שאני. אך לגבי סתם עונשים על גניבה וכד' הוא בטוח בדעתו שאין זה מוסרי.
מה דעת חו"ר פורומינו?
אודה לך אם תוכל להעלות לי צילום, כי הבר אילן שלי לא עובד.בברכה המשולשת כתב:יש על כך דיון מעמיק בהלכות מדינה מהצי"א
רמב"ם בפרק כ"ד מהלכות סנהדרין כתב:הלכה ח
וכן יש לדיין לעשות מריבה עם הראוי לריב עמו ולקללו ולהכותו ולתלוש שערו ולהשביע באלהים בעל כרחו שלא יעשה או שלא עשה שנאמר ואריב עמם ואקללם ואכה מהם אנשים ואמרטם ואשביעם באלהים:
הלכה ט
וכן יש לו לכפות ידים ורגלים ולאסור בבית האסורים ולדחוף ולסחוב על הארץ שנאמר הן למות הן לשרושי הן לענש נכסין ולאסורין:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים