חכם באשי כתב:איני ת"ח גדול, אך זכורים לי דברי רש"י על החומש: "אדם יורד לשדהו ורואה תאינה מבכירה" וכו'. משמע, שבכל שנה ושנה.
ומדוע רק פעם אחת בחיים? ממתי לביכורים יש דין של קטורת (עי' יומא כו ע"ב).
איש_ספר כתב:השאלה אם בכורים מביאים מאותו עץ בכל שנה ושנה או רק פעם אחת לכל אילן היא שאלה גדולה ונכבדה. הגרממ"ש זצ"ל האריך עליה בשיעור בע"פ והובאו כל הראיות הנזכרות כאן ועדין לא באו הדברים לכלל הכרע. ותזכה לשנה הבאה אפשר לבאר בפשיטות לאילן אחר. (לא שמעתי שזה תלוי באדמה)
חיס כתב:אני לא מבין כל הנידון כאן באשכול.....
הרי פסוק מפורש בנחמי' (י, לו)"ולהביא את בכורי אדמתנו ובכורי כל פרי כל עץ שנה בשנה".
מותיב ומפרק כתב:אגב גררא אהך קרא דנחמיה "בכורי כל פרי עץ" יעו"ש ברש"י חידוש נפלא, דהא דביכורים בא רק מז' המינים היא רק מדאורייתא, אך מדרבנן "כל" פרי עץ חייבים!!
היש לו חבר בזה????
מותיב ומפרק כתב:אגב גררא אהך קרא דנחמיה "בכורי כל פרי עץ" יעו"ש ברש"י חידוש נפלא, דהא דביכורים בא רק מז' המינים היא רק מדאורייתא, אך מדרבנן "כל" פרי עץ חייבים!!
היש לו חבר בזה????
מותיב ומפרק כתב:אגב גררא אהך קרא דנחמיה "בכורי כל פרי עץ" יעו"ש ברש"י חידוש נפלא, דהא דביכורים בא רק מז' המינים היא רק מדאורייתא, אך מדרבנן "כל" פרי עץ חייבים!!
היש לו חבר בזה????
יש משהו בס' מעשה אפוד (ר"י שניאור). מי יכול לבדוק?איש_ספר כתב:השאלה אם בכורים מביאים מאותו עץ בכל שנה ושנה, או רק פעם אחת לכל אילן היא שאלה גדולה ונכבדה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 728 אורחים