דב בער כתב:הדברי מלכיאל אוסר משום לא תלבש, אבל שמעתי שיש מקפידין על פי קבלה שלא לקרות לנקיבה על שם של זכר מפני שיהיה לה נשמה בבחינת זכר ולא תוכל להוליד ח"ו.
ולפי טעם זה אולי יש לחלק שדוקא אם קורין אותה בשם זה על שם זכר פלוני כגון סבא וכדו', שלפי הקבלה השם שעל שמו קורין את האדם, יש לו שייכות אליו ושורש נשמתו [וע"כ אמר החזו"א שעדיף שיקראו ע"ש של צדיק ולא של אדם פשוט], אבל אם אין קוראין לה מפני שקראו כך לאדם פלוני, אלא שרוצים ליתן לה שם זה מפני שזה יפה וכדו', אולי לא שייך בזה שיהיה לה נשמה של זכר שאין קוראין לה בשם זה מפני הזכר, ולפי"ז אולי אין ראי' מהמקומות בגמ' ובחז"ל שקראו לה בשם זכר שאפשר שלא קראו אותה על שם אדם זכר פלוני, [אבל לפי הטעם של הדברי מלכיאל ודאי מוכח בגמ' שאין איסור בזה ודו"ק].
חכם באשי כתב:ומי אמר לך ש'חנה' זה היה שם סבו אולי שם סבתתו?
ארזי ביתר כתב:שנית, חנה הוא גם שם של זכר. הויז'ניצאים שבפה, יוכלו לספר לך גדולות ונצורות על רבי מרדכי חנה פוקס.
ההבדל הוא, שחנה כשם של זכר, הוא קמוץ גם בראשיתו. וכך אנו מכנים גם את רבה בר בר חנה.
מחולת המחנים כתב:ארזי ביתר כתב:שנית, חנה הוא גם שם של זכר. הויז'ניצאים שבפה, יוכלו לספר לך גדולות ונצורות על רבי מרדכי חנה פוקס.
ההבדל הוא, שחנה כשם של זכר, הוא קמוץ גם בראשיתו. וכך אנו מכנים גם את רבה בר בר חנה.
יש גם רבי חנה מקאלאשיץ נכד הדברי יחזקאל משינאווא, אך יתכן מאוד שבכל אלו השם המקורי הוא אלחנן, כמו שרבי אלחנן ווסרמן כונה גם הוא "חנה".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 175 אורחים