אפרקסתא דעניא כתב:האם מספרת כי לא היה באפשרותה של בתה לשלם סכום זה ובאמצעות הרשת הצליחה המשפחה לגייס את הסכום למתן הגט.
גם זו לטובה כתב:אולם בגוונא דידן בקטנותו למד בממלכתי דתי, וא"כ מוכח שהגירות לא הייתה על דעת שיהא חילוני
אפרקסתא דעניא כתב: לבית דין רבני פרטי בירושלים שבראשו עומדים הרב אברהם דב לוין, הרב דוד ביגמן והרב מיכאל אברהם.
התבלבלתי לגמרי. היא כן קיבלה גט? אז ה"פסק" היה על דרך לו יצויר?אוצר החכמה כתב:בפרט שבית הדין סידר גט
הפיתרון לעגינות: בית דין חרדי התיר אישה נשואה
שחר פוקס, נישאה בגיל 19, אך יומיים לאחר החתונה בעלה ברח לארה"ב והיא נותרה עגונה. כשביקשה גט הוא אף העז לדרוש 40 אלף שקל וקיבל גיבוי מבית הדין הרבני. אלא שכעת, היא יצאה לחופשי, אודות לפסק מפתיע של הרב אברהם דב לוין שפשוט ביטל את הנישואין של השניים • הסיפור המלא (חרדים)
נסים בן חיים
|
ד' בתשרי תשעד 14:44 08.09.13
הדפסה
שחר פוקס על רקע בית הדין הרבני - בית דין חרדי התיר אישה נשואה
שחר פוקס על רקע בית הדין הרבני (צילומים: פלאש 90, פייסבוק)
גירושין ללא גט: סיפור מעניין התרחש בבית הדין של הרב אברהם דב לוין בירושלים. אשה בשם שחר פוקס, שבעלה עיגן אותה יומיים לאחר החתונה, יצאה לחופשי. היציאה לחופשי אירעה באופן בלתי שגרתי, לא על ידי תפיסת הבעל וכליאתו כדי שייתן גט, לא על ידי שוחד כספי ולא על-ידי גירושין כדת וכדין, אלא פשוט על ידי ביטול הנישואין בפסק דין של הגרא"ד לוין.
איך אפשר להתיר אישה נשואה? לשיטת הרב לוין אפשר, צריך רק למצוא את האסמכתא ההלכתית הנכונה.
הסיפור החל כששחר פוקס נישאה בגיל 19 לפני שנתיים, אך לא עברו ימים מועטים מהחתונה, והבעל ברח לארצות הברית כשהוא משאיר אותה בהריון, ולטענתה בנוסף לזאת הוא גם לקח אתו את כספי המתנות שהתקבלו בחתונה.
לאחר מאמצים, הצליחו בני המשפחה והאם רונית - שעמדה לאורך כל הדרך בחזית המלחמה על שחרור ביתה מכבלי העגינות - ליצור קשר עם הבעל המעגן. לדבריהם, ממקום מושבו בארצות הברית הוא ביקש 40 אלף שקל תמורת רצונו הטוב לשלוח גט לאשתו העגונה.
• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים
בני המשפחה פנו לבית הדין הרבני, שם אמרו להם לקבל את הצעתו של הבעל ה"סחטן", לשלם לו את הכסף וכך שחר תוכל לפתוח בחיים חדשים.
האם רונית לא נכנעה ופעלה בשני מישורים - בבית הדין הרבני בכדי לקבל גט מהבעל, ובבית דין פרטי בכדי למצוא מוצא הלכתי מהסבך. בראשות בית הדין הפרטי עמדו הרב אברהם דב לוין (אב"ד בית הדין בירושלים, ישב כבית דין לבירור יוחסין ) הרב דוד ביגמן (ראש ישיבת מעלה גלבוע) והרב ד"ר מיכי אברהם.
הפניה לבית הדין הפרטי התבררה ככדאית, והדיינים הנפיקו פסק דין נדיר, בו הם בעצם מבטלים את נישואיה של אישה, והופכים אותה לרווקה. העילה לביטול הנישואין הייתה על פי הרב לוין משום שהבעל הנו גר, ולאחר בירור הגירות התברר שהייתה על דעת בית דין, ולא נתקיימו בה תנאים הלכתיים ולכן בית הדין ביטלה.
הדיינים האחרים ביטלו את הנישואין בדרכים אחרות שלא היו מקובלת על הרב לוין, אך בכל זאת בית הדין הוציא פסק כי נישואיה של האישה בטלים ומבוטלים.
בשיחה שקיימנו עם מזכיר בית הדין של הרב לוין הוא מאשר את העובדות ומוסיף כי "האישור אכן ניתן, אבל בני המשפחה עומדים כעת בפני קשיים גדולים. בית הדין בנתניה האמון על הנושא, אומר כי אין לו סמכויות על פי חוק לבטל את הגיור, ולכן לא נראה מחר בתעודת הזהות של שחר שמשתנה המעמד ל'רווקה'".
הרב לוין התיר אישה נשואה, בשל החמרתו בדיני גיור
לדבריו, "הרב לוין הגיע להיתר על סמך העובדה שהוא מחמיר בדיני גיור, ואכן בעלה לשעבר של שחר פוקס היה גר קטן שהוטבל על דעת בית דין, המשפחה המאמצת שלו לא שמרו מצוות, ולכן הגיור על דעת בית דין בוטל. לאחר שהגיור בוטל, ממלא מדובר בגוי שקידש בת ישראל והקידושין לא חלים".
מזכיר בית דין מוסיף ומבהיר: "חשוב לציין כי הרבנים האחרים שישבו בדיון, הגיעו להיתר בדרכים שונות מהרב לוין, והוא חלק עליהם. היתרו של הרב לוין מתבסס אך ורק על החומרה בדיני גיור המפקיעים שם ישראל מהבעל".
נוסיף ונאמר, כי המשפחה לא צריכה לפנות לבית המשפט בכדי שיאשר את פסק בית הדין, מכיוון שהמשפחה הצליחה בכל אופן להשיג גט מהבעל הסורר. אך האם רונית אומרת כי בכל זאת יפנו לבג"ץ בכדי ששחר תרשם כרווקה ולא כגרושה, ובכך בעצם תדרוש משפחת פוקס מהמדינה להכיר בפסק דין של הרב לוין המבטל את הנישואין.
"זהו זה נגמר הבת שלי משוחררת"
למרות שתצטרך לפנות לבג"צ בכדי שיאשר את פסיקת בית הדין של הרב לוין, האם רונית, נרגשת כולה, פרסמה היום ברשת הפייסבוק הודאה נרגשת לגולשים שסייעו לה.
"כידוע לכלל עם ישראל, יצאה בתי שחר, לפני כמה חודשים בפנייה נרגשת לעזור לה לגייס כסף כדי להשתחרר מכבלי הנישואין", כתבה ב"סטטוסים מצייצים", "ואתם עם יפה, עם הלב והנשמה, כל אחד סייע ונתן מליבו ומכיסו למען שחרורה. ועל כך תודתי העמוקה עד סוף ימי חיי".
"חשוב לי לספר לכם קצת יותר, כדי שתבינו שתמיד אסור לאבד תקווה", הרחיבה האם את שאירע, "התחלנו לפעול בשני כיוונים, בבית הדין הרבני ובבית דין פרטי, והצלחנו בשניהם".
"בית דין רבני פרטי אלטרנטיבי בראשותו של הרב אברהם דב לוין (אב"ד בית דין ירושלים לדיני ממונות במאה שערים) הרב דוד ביגמן (ראש ישיבת מעלה גלבוע) והרב מיכאל אברהם (ד"ר לפיזיקה בבר אילן ) פסק כי שחר כלל אינה נשואה וקידושיה בטלים, תוך שהוא מבקר חריפות את בית הדין הרבני הממלכתי על שלא פנה לדרך ביטול הקידושין והעדיף להיכנע לסחטנותו של הבעל", כותבת האם.
"בכוונתנו לדרוש את הכרת המדינה בפסק הדין ואת רישומה של שחר כרווקה במרשם האוכלוסין. דחיית דרישתנו זו תאלץ אותנו לפנות לבג"ץ", הוסיפה האם.
"אני חייבת להודות לעשרות האנשים שקראו את הפוסט ב'סטטוסים מצייצים' ותרמו כסף כדי לשחרר את שחר מעגינותה", כתב רונית, "לולא תרומתכם, עם יקר, שחר לא הייתה מקבלת את הגט המיוחל!".
האם הוסיפה: "אז היום, אחרי כמעט שנתיים של מלחמות אדירות ובלתי פוסקות, שחר שלי משוחררת! כמה שאני מותשת... כמה אני שמחה. הצלחתי! הצלחתי לשחרר את בתי היקרה. ופתחתי פתח, צוהר, לנשים כמו שחר, שיש תקווה, לא לוותר! שיש אור בקצה המנהרה, שאפשר אחרת! אפשר לנצח!"
האם גם מצהירה כי תמשיך לפעול בנושא: "שחררתי את בתי מנישואיה, אבל עבודתי לא הסתיימה, החלטתי שאם אני אצליח, אני לא אפסיק לעזור, לכל אישה עגונה או מסורבת גט!".
סוקר כתב:אפרקסתא דעניא כתב: לבית דין רבני פרטי בירושלים שבראשו עומדים הרב אברהם דב לוין, הרב דוד ביגמן והרב מיכאל אברהם.
הגרא"ד לווין מוכר כדיין חשוב וירא"ש
הרב מיכאל אברהם, מי זה? מחבר הספרים על האבולוציה וכו'? הרב דוד ביגמן, מי זה? ראש ישיבת הקיבוץ הדתי? או שאני מערבב או מישהו אחר ערבב?
מי יכול להבהיר?
אוצר החכמה כתב:בכתבה הזאת כתוב שכן
אוצר החכמה כתב:סוקר כתב:אפרקסתא דעניא כתב: לבית דין רבני פרטי בירושלים שבראשו עומדים הרב אברהם דב לוין, הרב דוד ביגמן והרב מיכאל אברהם.
הגרא"ד לווין מוכר כדיין חשוב וירא"ש
הרב מיכאל אברהם, מי זה? מחבר הספרים על האבולוציה וכו'? הרב דוד ביגמן, מי זה? ראש ישיבת הקיבוץ הדתי? או שאני מערבב או מישהו אחר ערבב?
מי יכול להבהיר?
לא ערבבת מדובר בשלושת האנשים שציינת וכנראה זה היה בי"ד שהוקם לצורך העניין.
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי. נעזוב את הנידון ההלכתי רגע. היה בכלל סיפור כזה? האם אלה שמות הדיינים? האם זה בית דין קבוע?
מאיר סובל כתב:בבית הדין של הגרא"ד לוין אין מותב עם הרב מיכאל אברהם והרב ביגמן. אלו כתבו היתרים אחרים לאותה אשה לבקשת ארגוני נשים למען עגונות ומסורבות גט.
היימישער כתב:אוצר החכמה כתב:לא הבנתי. נעזוב את הנידון ההלכתי רגע. היה בכלל סיפור כזה? האם אלה שמות הדיינים? האם זה בית דין קבוע?
בהודעה זו הובאו מסמכים העונים לכאו' על השאלותמאיר סובל כתב:בבית הדין של הגרא"ד לוין אין מותב עם הרב מיכאל אברהם והרב ביגמן. אלו כתבו היתרים אחרים לאותה אשה לבקשת ארגוני נשים למען עגונות ומסורבות גט.
במסמכים הנ"ל נראה שהיה מושב בי"ד של שלושתם?!
מי שירא הוראה שלא יכהן כדיין
היימישער כתב:אוצר החכמה כתב:לא הבנתי. נעזוב את הנידון ההלכתי רגע. היה בכלל סיפור כזה? האם אלה שמות הדיינים? האם זה בית דין קבוע?
בהודעה זו הובאו מסמכים העונים לכאו' על השאלותמאיר סובל כתב:בבית הדין של הגרא"ד לוין אין מותב עם הרב מיכאל אברהם והרב ביגמן. אלו כתבו היתרים אחרים לאותה אשה לבקשת ארגוני נשים למען עגונות ומסורבות גט.
במסמכים הנ"ל נראה שהיה מושב בי"ד של שלושתם?!
מאיר סובל כתב:היימישער כתב:אוצר החכמה כתב:לא הבנתי. נעזוב את הנידון ההלכתי רגע. היה בכלל סיפור כזה? האם אלה שמות הדיינים? האם זה בית דין קבוע?
בהודעה זו הובאו מסמכים העונים לכאו' על השאלותמאיר סובל כתב:בבית הדין של הגרא"ד לוין אין מותב עם הרב מיכאל אברהם והרב ביגמן. אלו כתבו היתרים אחרים לאותה אשה לבקשת ארגוני נשים למען עגונות ומסורבות גט.
במסמכים הנ"ל נראה שהיה מושב בי"ד של שלושתם?!
בהמשך למה שהגבתי קודם.
אינני גרפולוג, אבל בהסתכלות בוחנת בקצוות האותיות של שני הרבנים החותמים בעמוד הראשון - ובהשוואה לחתימותיהם על נימוקיהם הארוכים שבהמשך. זו אותה חתימה. ממש. "העתק הדבק" ותו לא. חתימת הרב ביגמן גם הוקטנה בהתאמה.
חתימת הגרא"ד לוין בכלל לא נמצאת, לא על הנימוקים - וכמה צפוי - גם לא על הפסק בהתחלה...
אם איני טועה בזה, אז אינני צריך לראיה נוספת שהם לא ישבו יחד בכתיבת הפסק שב"חתימת" שלושתם.
סוקר כתב:אני שוב שואל, איך יתכן שהגרא"ד לוין דיין מוערך מיסב יחד עם הרב מיכאל אברהם, מראשי עצכ"ח והגהמ"ח של ספר א-להים (במקור בלי מקף) משחק בקוביות (פוי!) ועוד, ועם הרב דוד ביגמן, ראש ישיבת הקיבוץ הדתי שאת תועבותיו (של הקיבוץ) א"צ לפרט. איך ! איך ! איך ! איך ! איך ! איך !
אפשר תשובה לזה? בבקשה בלי בית שמואל ובלי חלקת מחוקק ובלי אוצר הפוסקים, תשובה בעברית צחה וברורה.
ואולי הכל טעות ורק חלום רע אני חולם?
איש_ספר כתב:
הסיטאוציה שבה מיכי אברהם ואנשים העומדים בראש הקיבוץ הדתי מפרסמים פסקי הלכה בעניני אישות, שקולה כמעשה טיטוס בקוה"ק ויותר, רח"ל.
ובהתחשב בעשי"ת נקצר.
איש_ספר כתב: ובהתחשב בעשי"ת נקצר.
איש_ספר כתב:לא עברתי על כל הנאמר והנכתב, סוגיית ביטול קידושין בשל מקח טעות ועמדת הפוסקים לגביה, נידונה יפה במאמרו של הרב איתם הנקין.
המאמר התפרסם בתחומין (כתגובה למאמרו של רב אחד מביה"ד הנודע לגיורים) ופורסם בעריכה והשמטות (של עורכי כתב העת), כאן ניתן לראותו בשלימותו,
http://eitamhenkin.wordpress.com/catego ... %99%D7%9F/
אשתדל לכתוב באופן הכי מתון שאפשר: לא קראתי את פסק הדין, ויש לי דברים חשובים ובעיקר דחופים יותר לעשות בעשי"ת. הדבר הברור ביותר בכל הסוגיא הזו, שלא לכם ולנו לבנות בית לאלוקינו, סוגיות חמורות שכאלו מסורות לגדולי החכמים ולא לאנשים מהסוג הנזכר, גם אם יש להם גישה לכל המקורות ונוה"כ. ק"ו בן בנו של ק"ו, בסוגית ביטול קידושין ע"ס מק"ט, שלרוב הדבר נתון לשיקול דעת של הדיין, ולכן יראתו הקודמת, היא יסוד מרכזי. ובכן, גם מבלי להכנס לעולם הדעות, האמונות והמעשים של האישים הנזכרים, נאמר בקיצור כי כסתם אינה מוטלת בין גדולי ירושלים...ישראל כ. כתב:איש_ספר כתב:
הסיטאוציה שבה מיכי אברהם ואנשים העומדים בראש הקיבוץ הדתי מפרסמים פסקי הלכה בעניני אישות, שקולה כמעשה טיטוס בקוה"ק ויותר, רח"ל.
ובהתחשב בעשי"ת נקצר.
דומני שלאור עשי"ת מן הראוי שתפרט את ביקורתך על הפסק עצמו, לקצר ולהפריח לחלל דימויים לטיטוס וקוה"ק, ולטעון אף שזה יותר, ללא הנמקה ראויה, לא נראה שזה מוסיף לחציו זכאי שלך.
אשתדל לכתוב באופן הכי מתון שאפשר: לא קראתי את פסק הדין, ויש לי דברים חשובים ובעיקר דחופים יותר לעשות בעשי"ת. הדבר הברור ביותר בכל הסוגיא הזו, שלא לכם ולנו לבנות בית לאלוקינו, סוגיות חמורות שכאלו מסורות לגדולי החכמים ולא לאנשים מהסוג הנזכר, גם אם יש להם גישה לכל המקורות ונוה"כ. ק"ו בן בנו של ק"ו, בסוגית ביטול קידושין ע"ס מק"ט, שלרוב הדבר נתון לשיקול דעת של הדיין, ולכן יראתו הקודמת, היא יסוד מרכזי. ובכן, גם מבלי להכנס לעולם הדעות, האמונות והמעשים של האישים הנזכרים, נאמר בקיצור כי כסתם אינה מוטלת בין גדולי ירושלים...
אדג כתב:בלי לקרוא את כל האמור לעיל וללא כל היכרות עם האנשים הנידונים
מאיר סובל כתב:החתונה היתה לפני שנתיים. כיום היא מגדלת תינוק בן שנה וארבע חודשים. (ודל). יומיים אחרי החתונה החתן נעלם. חדשיים לפני החתונה גרו יחד אצל אימה והיה נראה מצויין ולא חשדו בכלום.
האשה רצתה מלכתחילה להיות מותרת לעלמא וגם לכהונה, ולכן אבתה להלחם על סטטוס רווקה ולא לקבל גט מבית הדין הרבני ולהיות גרושה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 220 אורחים