יעקב כהן כתב:את זה בדיוק דוחה החתם סופר שם ע"ש
החת"ס דוחה שלא נאמר שאינו יכול מדינה להחמיר על חשבון שעבודה, אבל כוונתי לא היתה מדינא כ"א על דרך המוסר, דשמא על אף שמותר להחמיר כיון שחומרה זו על חשבונה צריך כל אחד לבדוק ולראות שהוא באמת בדרגת פרישות זו מצד מדרגתו ברוחניות לפני שהוא מחמיר בחומרה שאשתו משלמת את המחיר, ובפרט שיש מצבים וחלקים שרק היא משלמת את המחיר.
IRU כתב:וכי לאשתך אתה קונה 'כשר' ורק לעצמך אתה קונה 'גלאט'?
כשאני קונה לאשתי גלאט זה שוב על חשבוני, משא"כ כאן.
ושוב כל דברי היו רק על דרך האפשר להסביר למה לא נפוצה החומרה הזו בין יראי השם כפי שנפוצה החומרה השניה, וע"ז כתבתי שמאחר ובחומרות לא כל אחד נמצא באמת בדרגת הפרישות של החומרה, אלא שכל זמן שהחומרה על חשבונו האישי אין זה נורא אם יחמיר למעלה ממדרגתו לכן עודדו יראי השם את קבלת החומרה על הכלל, משא"כ כשמדובר על חשבון זולתו, אבל כשהוא במדרגה המתאימה ודאי שיש בין יראי השם המקפידים ע"כ, ובזה לכאו' צודק הרב יעקב כהן בדבריו שאיירי רק בשאלה הצריכה שיקול הדעת ולא בשאלה אם יש שאלה..