הצום של יו"כ עצמו הוא ל"ת ועשה ולכן נשים חייבות בו כי השוה הכתוב אשה לאיש לכל עונשין שבתורה, אבל המצוה של אכילה בתשיעי נלמדת רק מהעשה ולכאו' אין לזה קשר לל"תמאיר סובל כתב:לומדים את זה מדרשה מאותו פסוק של צום עשירי שבזה כלולות גם נשים, א"כ זה חלק מהצום בעשירי, ולמה שנשים לא יהיו חייבות, הרי אין לזה מ"ע נפרדת שהזמן גרמא.
ארי במסתרים כתב:הצום של יו"כ עצמו הוא ל"ת ועשה ולכן נשים חייבות בו כי השוה הכתוב אשה לאיש לכל עונשין שבתורה, אבל המצוה של אכילה בתשיעי נלמדת רק מהעשה ולכאו' אין לזה קשר לל"תמאיר סובל כתב:לומדים את זה מדרשה מאותו פסוק של צום עשירי שבזה כלולות גם נשים, א"כ זה חלק מהצום בעשירי, ולמה שנשים לא יהיו חייבות, הרי אין לזה מ"ע נפרדת שהזמן גרמא.
אין לי פנאי לעיין בדיוק אבל זה גמרא ערוכה בתלמוד בבלי מסכת סוכה דף כח עמוד א "יום הכפורים - מדרב יהודה אמר רב נפקא, דאמר רב יהודה אמר רב, וכן תנא דבי רבי ישמעאל: אמר קרא +במדבר ה+ איש או אשה השוה הכתוב אשה לאיש לכל עונשין שבתורה"הכהן כתב:ארי במסתרים כתב:הצום של יו"כ עצמו הוא ל"ת ועשה ולכן נשים חייבות בו כי השוה הכתוב אשה לאיש לכל עונשין שבתורה, אבל המצוה של אכילה בתשיעי נלמדת רק מהעשה ולכאו' אין לזה קשר לל"תמאיר סובל כתב:לומדים את זה מדרשה מאותו פסוק של צום עשירי שבזה כלולות גם נשים, א"כ זה חלק מהצום בעשירי, ולמה שנשים לא יהיו חייבות, הרי אין לזה מ"ע נפרדת שהזמן גרמא.
איזה ל"ת?
וכן בשו"ת תורה לשמה סימן קסבראש חכם כתב:עיין שו"ת כתב סופר או"ח סי' קיב, ועיין עוד בשדי חמד בערכו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים