יאיר כתב:'על נהרות בבל' לפני ברכת המזון ביום חול.
היימישער כתב:יאיר כתב:'על נהרות בבל' לפני ברכת המזון ביום חול.
הנ"ל תלוי במנהג.
אוצר החכמה כתב:גלאגוזים כתב:איני יודע אם אפשר להגדיר זאת כטעות, אבל זו הנהגה רווחת שלכאורה אין לה טעם ומקור.
כוונתי לנוהג לצעוד לבית הכנסת וממנו בשבת מעוטפים בטלית, גם אלו שלא מקפידים על טלטול,
או במקומות שהעירוב מהודר.
מן הסתם, הנוהג התחיל בשל האיסור לטלטל, וגם במקום שבטל הטעם לא בטל המנהג.
למה לא כל יום יש עניין ללכת מביתו לביהכ"נ מעוטף בטלית ותפילין, כך שבשבת שאין האדם רץ וממהר לענייניו, למה שלא ילך מעוטף בטלית.
אוצר החכמה כתב:למה לא כל יום יש עניין ללכת מביתו לביהכ"נ מעוטף בטלית ותפילין, כך שבשבת שאין האדם רץ וממהר לענייניו, למה שלא ילך מעוטף בטלית.
אמסטרדם כתב:"...אשר אנכי מצוה אתכם היום לאהבה את ה"א ולעבדו, בכל לבבכם ובכל נפשכם וגו'" [ולא "לאהבה את ה"א, ולעבדו בכל לבבכם וגו'"],
"...ועשו להם ציצית על כנפי בגדיהם לדורותם וגו'" [ולא "ועשו להם ציצית, (נושק), על כנפי בגדיהם וגו'"], וכן נמי "ונתנו על ציצית הכנף פתיל תכלת",
"בשמחה רבה, ואמרו כולם"
"זה ק'לי ענו, ואמרו"
משולש כתב:יש לי רשימה עם עשרות או מאות שיבושי פיסוק מצויים לאורך כל התפילות.
אמסטרדם כתב:"...אשר אנכי מצוה אתכם היום לאהבה את ה"א ולעבדו, בכל לבבכם ובכל נפשכם וגו'" [ולא "לאהבה את ה"א, ולעבדו בכל לבבכם וגו'"],
יובל וייס כתב:הוצאת ס"ת - הודו בחולם ולא בשורוק
ברכת הודאה ב18 - כי לא כלו - "כלו" במלרע, שלא ישמע כ"לא חלו"
כל המקומות בהם יש להפריד מילים בקריאת שמע ("בכל|לבבך" וכד') שלא יתחבר
מומלץ לקרוא את הספר "חוה לא אכלה תפוח" - ריכוז של טעיות נפוצות ולמה הן נגרמו
יובל וייס כתב:מומלץ לקרוא את הספר "חוה לא אכלה תפוח" - ריכוז של טעיות נפוצות ולמה הן נגרמו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 444 אורחים