הודעהעל ידי דדא ביה כולי ביה » ג' אוקטובר 01, 2013 1:07 am
שעון מעורר לא מזכיר רק מצלצל ואולי צריך שהשומר יזכיר ענין התפילה, כך שמעתי סברא ואולי גם כתובה בספר חוט שני [אך לזה מהני שידביק פתק עליו שכתוב בה "להתפלל מעריב". אבל רק מי שרגיל להסתכל ולא מי שרגיל לכבות אותה בכיסו בלי לראותה].
מה שכתבו שרק שיטת רש"י וכו', זה יפה אבל מה נעשה שהשו"ע פסק לאסור כמו שציינתי. ואמנם מה דמספקא לי, שהשו"ע כ' שהרגיל להתפלל במנין שרי ליה ללמוד. רק השאלה האם זה מנין קבוע או העיקר שרגיל להתפלל במנין, כי יתכן שהכונה שהקביעות שלו במנין כל יום ב-8 תזכיר לו. אבל מי שרק רגיל באופן כללי להתפלל במנין, למה שיזכור את זה יותר מעצם התפלה שרגיל להתפלל כל יום.