אוצר החכמה כתב:בכלל איזה עניין יש לשים לתינוקות תמונות של גדולי ישראל. אא"כ רוצים ללמדם מקטנותם שיידעו להכירם כמו שמלמדים אותם לדעת מה זה אוטו.
טייטל כתב:הלא מצינו בחז"ל בהקשר להרבה מקומות (אצל יוסף הצדיק דמות דיוקנו של יעקב אבינו) לצייר דמות דיוקנו של אדם קדוש, ולכאורה תמונה יש בזה לפחות התועלת הזו, שע"י התמונה עולה במוחו דמות דיוקנו של אדם קדוש, ולכן לענ"ד תמונה לילדים קטנים יותר יש בזה ענין מהשמעת דברי תורה.
טייטל כתב:ושוב אשמח אם מישהו יכול להראות לי את המקור או לחילופין לאמת לי את הסיפור.
הרי אנו נכנסים עתה לפולמוס אם תמונה של צורה קדושה הוא אותו דבר כמו הקלטה של דברי תורה שאין בה שום קדושה.
הלא מצינו בחז"ל בהקשר להרבה מקומות (אצל יוסף הצדיק דמות דיוקנו של יעקב אבינו) לצייר דמות דיוקנו של אדם קדוש, ולכאורה תמונה יש בזה לפחות התועלת הזו, שע"י התמונה עולה במוחו דמות דיוקנו של אדם קדוש, ולכן לענ"ד תמונה לילדים קטנים יותר יש בזה ענין מהשמעת דברי תורה.
אוצר החכמה כתב:הרי אנו נכנסים עתה לפולמוס אם תמונה של צורה קדושה הוא אותו דבר כמו הקלטה של דברי תורה שאין בה שום קדושה.
הלא מצינו בחז"ל בהקשר להרבה מקומות (אצל יוסף הצדיק דמות דיוקנו של יעקב אבינו) לצייר דמות דיוקנו של אדם קדוש, ולכאורה תמונה יש בזה לפחות התועלת הזו, שע"י התמונה עולה במוחו דמות דיוקנו של אדם קדוש, ולכן לענ"ד תמונה לילדים קטנים יותר יש בזה ענין מהשמעת דברי תורה.
לא יאומן שמישהו כתב פה דבר כזה.
עתניאל בן קנז כתב:אגב אודות חיות טמאות, אשמח אם מישהו יציין איזה מקור על איזה חסרון בהסתכלות עליהם. [על החיות ממש, ולא על התמונות].
- הכוונה למקור בר סמכא (ולא לוח דבר בעתו, נטעי גבריאל, ודומיהם, המלקטים מכל וכל).
יש לי ראיה הפוכה.
תלמוד בבלי מסכת שבת דף קנד עמוד ב
אביי אשכחיה ליה לרבה דקא משפשף ליה לבריה אגבא דחמרא.
רש"י מסכת שבת דף קנד עמוד ב
דמשפשף לבריה אגבא דחמרא - בשבת לשעשע התינוק.
לא נראה שהאמוראים ראו איזה פסול שהילדים ישחקו וישתעשו עם חיות טמאות!
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 542 אורחים