חכם באשי כתב:בזוהר נזכר, שנשמות האבות משתתפים בשמחות צאצאיהם.
גם בדרשות ר"י אבן שועיב נזכר הדבר, בערך.
ואף בכתבי חסידי אשכנז, אלא שהם הוסיפו שהם אף מצטערים בצערם (והביאו את הענין ששלושת האבות היו בקריעת ים סוף כדי להשתתף בשמחת ישראל, צאצאיהם).
ומכך נשתלשל המנהג הזה.
רוצהלדעת כתב:ידוע המנהג ללכת לבית החיים לפני שמחת נישואין של צאצאים. אודה למי שיכול להביא המקור למנהג, ואם אפשר גם קצת המשמעות [העולם קורא לזה "להזמין", לכאורה מסתבר שהעניין הוא להתפלל בעד הזוג וכדו'].
תודה מראש.
חקר כתב:מענין לענין, מישהו שמע פעם על טקס קידושין לכלה שמתה לפני חופתה?
צh33 כתב
מה שמבואר שם באשכול שלא צריך להזמינם וכהנה כמה שטויות הדבר ידוע שודאי זקוקים להכנה רוחנית לכדי שיבואו וכמדומה שבחב"ד הזמנת הנשיאים היא ע"י מאמר מדברי תורתם ותן לחכם ויחכם עוד. כי הדבר פשוט שאין ברוחניות ענין דממילא.
ארי במסתרים כתב:היו מקומות שאמרו בבדיחותא שצריך לשמור על הכיסים מפני הסבות שיורדים בחופה...
צh33 כתב:מה שמבואר שם באשכול שלא צריך להזמינם וכהנה כמה שטויות הדבר ידוע שודאי זקוקים להכנה רוחנית לכדי שיבואו וכמדומה שבחב"ד הזמנת הנשיאים היא ע"י מאמר מדברי תורתם ותן לחכם ויחכם עוד. כי הדבר פשוט שאין ברוחניות ענין דממילא.
עתניאל בן קנז כתב:סיפור זה סיפר הרה"ק מהר"א מבעלזא, להגאון מטשעבין, ששימש כ'מסדר קידושין', בחתונה של א' ממשפחת הרה"ק מבעלזא.
בן החבורה כתב:עתניאל בן קנז כתב:סיפור זה סיפר הרה"ק מהר"א מבעלזא, להגאון מטשעבין, ששימש כ'מסדר קידושין', בחתונה של א' ממשפחת הרה"ק מבעלזא.
הגאון מטשעבין שימש כמסדר קידושין בחופת הרה"ק מהר"א בעצמו ולא אצל אחד מבני משפחתו. החופה היחידה של בן משפחתו שהשתתף בה הרה"ק מהר"א היתה חופת אחיו הרב מבילגורייא שהתקיימה בפתח תקוה ומסדר הקידושין היה רב העיר הרב ראובן כ"ץ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 94 אורחים