בברכה המשולשת כתב:א. במה ראה כתר"ה שהוא תומך- האם ראיתם את הציטוט בכתבה הנ"ל (שמקורה כמדומני מעיתון חילוני, שבודאי אינו נאמן בכגון דא)?א.
דברי הברכה (ודו"ק- לא הסכמה) שלו לספר הנ"ל אינם מביעים הסכמה לכל הדברים המשונים בו.
ב. באשר למסורות- ישוו הרבנים את האמור שם למאמריו של הרב ולדמן ושל ת"ח (וגם חוקרים) שעסקו בהנהגות יהודי אתיופיה- ואז ניתן יהיה לנפות את התבן מן הבר
ג. בודאי שבאתי להגן רק עם הגרנ"א רבינוביץ ולא על שאר השמות שנמנו (שדעתי עליהם אינה שונה מדעתכם, כידוע)
זה מה שהובא מהרב רבינוביץ בכתבה:
הרב פרופ' נחום רבינוביץ', ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים ומחשובי רבני הציונות הדתית, הוא בין נותני ההסכמה לספרו של שלום. הרב רבינוביץ' תמה על הביקורת שמוטחת במחבר הספר. "מדובר בקהילה שיש לה מסורת הלכתית משלה, שאמנם היא חסרה בעיני שאר ישראל. הם היו מובדלים משאר ישראל לכל הפחות אלפיים שנה, אז ברור שבכל מה שקשור לדינים שלהם הם נוהגים אחרת מאיתנו. אחרי הכל באו חכמים ותקנו תקנות. אי אפשר לבוא ליהודי ששומר את מסורת אבותיו בקפדנות ולומר לו שכל מה שאבא וסבא רבא עשו זה כולו גויי לחלוטין, אי אפשר להתנהג כך. הגמרא מספרת על מחלוקות קשות בין חכמים ושבמקומות מסוימים נהגו אחרת לחלוטין מהמנהג המקובל. למשל במקומו של רבי אליעזר, כשהייתה ברית בשבת, כרתו עצים והדליקו אש ופחמים, אף ששאר החכמים חלקו על זה. האם אצל האשכנזים והספרדים הכל שווה? אם הספרדים לא אוכלים קטניות בפסח, זה אומר שהם לא יהודים? איפה שמענו את הדברים הללו? צריך למצוא פתרונות יצירתיים עם העדה האתיופית, לטובתם ולטובתנו".
יש אמנם מנהגים שצריך לשנות, טוען הרב רבינוביץ', אך בתמונה הכללית הספר של הרב שלום יוצר מסגרת הלכתית שהולכת יד ביד עם ההלכה ומסורת יהדות אתיופיה. "אני לא מבין מה הבעיה ועל מה הבהלה. האלטרנטיבה היא לגרום לרבים מהם דאבון לב, ושבסופו של יום הם יעזבו את המסורת שלהם וגם את המסורת שלנו", פוסק רבינוביץ'.
לא ניכנס כעת לדקויות אם הוא נתן הסכמה כמופיע בכתבה, או דברי ברכה כגירסתך.
העיקר שהוא מציג את הספר כביכול הוא בא לומר איך נראים חיי יהודים שנעלמו מהנוף לפני כמה אלפי שנים, והקפיאו את ידיעותיהם. לא הוסיפו, אך גם לא גרעו.
האמת היא שונה ועצובה, באתיופיה לא ידעו איסורים ודינים מדאורייתא, ולא רק תקנות חז"ל מאוחרות יותר כטענת הרב רבינוביץ. לא תקרבו הוא תקנת חכמים אחרי שעשרת השבטים גלו? שבעה נקיים זה תקנה של ועד ארבע ארצות? אם כדברי הרב רבינוביץ מנהגי האתיופים היו צריכים להיות משהו שבין מנהגי הקראים למנהגינו. מחד גיסא מאמינים בתורה שבע"פ, ומאידך גיסא, נעלמו מוקדם מדי מהנוף.
האומר שלאתיופים שלא ידעו דינים בסיסיים מהתורה, יש מסורת חלוקה על שלנו והרי היא ככל המחלוקות שבישראל, הרי הוא טועה ומטעה, ומקרב את עצמו בכח להמנות עם שאר השמות שהוזכרו כאן שלגביהם דעתך אינה שונה מדעתנו.