אוצר החכמה כתב:הרוגי מלכות נדונו על עוון הכלל.
אבל לא מובן מה אתה בכלל רוצה, אתה שואל איך מי ששומר שבת, וכל מי שהוא צדיק וודאי לדעתך שומר שבת כהלכתו, וממילא איך יכול בכלל להענש על איזה דבר? למה הגעת להרוגי מלכות ולא שאלת על משה רבינו שוודאי שמר שבת כהלכתו?
ביני עמודי גרסי כתב:ישנם הטוענים שזה דווקא עם תשובה.[/b]
ביני עמודי גרסי כתב:אוצר החכמה כתב:הרוגי מלכות נדונו על עוון הכלל.
אבל לא מובן מה אתה בכלל רוצה, אתה שואל איך מי ששומר שבת, וכל מי שהוא צדיק וודאי לדעתך שומר שבת כהלכתו, וממילא איך יכול בכלל להענש על איזה דבר? למה הגעת להרוגי מלכות ולא שאלת על משה רבינו שוודאי שמר שבת כהלכתו?
לא מובן איך לא הבנת אותי?! אני שאלתי פשוט; השבת מכפרת על העוונות באופן שלא יצטרכו ייסורים???!!! = כן!!
כעת; העשרה הרוגי מלכות קיבלו ייסורים?! = כן!! - הכיצד?!?!?! הרי השבת כיפרה להם שלא יצטרכו ייסורים!!! (מה שאין כן אצל משה רבינו - שלא מת בייסורים, וממילא לא שאלתי ואין מקום לשאול על משה רבינו!!!).
צדק צדק תרדוף כתב:ביני עמודי גרסי כתב:ישנם הטוענים שזה דווקא עם תשובה.[/b]
למה? הרי לא הוזכר בחז"ל כן.
יאיר כתב:כנראה הפוך. כבודו לא הבין את כוונת אוצר החכמה.
הרי משה רבינו נענש ולא נכנס לא"י...מדוע?
יאיר כתב:לא קשיא. הא באותו גלגול (מכפר) הא בגלגול אחר.
וא"ת הרי גם השבטים שמרו שבת.
יאיר כתב:ובעיקר שפתי חכמים מקשה היאך יעקב נשא ב' אחיות, שמעון נשא אחותו דינה ועמרם נשא דודתו ומתרץ בשם הרמב"ן דשמרו רק בא"י.
(וראיתי שבפרשת דרכים מאריך בזה).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 315 אורחים