א צענטער כתב:נכון שלא צריך להאמין לכל חסידישע מעשה וכידוע שמי שמאמין הוא פתי אבל מי שכופר הוא אפיקורס!!
אתה חושב שלא הגיוני שרע"ק אייגר אמר כזה דבר אבל אתה לא מבין שגם הנת"ש היה לא פחות חכם ממך?
למה נראה לך שהנת"ש האמין למה שסיפרו לו? בטח הוא ידע את מה שרע"ק אייגר אמר ברוח קדשו
רק מה שבשכל שלך אתה חושב שלא יתכן שרע"ק אמר אמירה שהיא חסידית בבירור יש לי בשבילך תירוץ רע"ק אמר את זה בישיבה של מעלה
נראה לי שעל זה אפילו לכופר כמוך אין מה לענות.
יתר10 כתב:אכן לא מובן מה רוצים מתוכן, וכי בגלל שהנת"ש האמין בסיפור זה אסור למישהו אחר לפקפק בזה? ואם בדבר הלכה ניתן לחלוק על אחרונים כ"ש כשמדובר בסיפורי מעשיות
דניאל כתב:לי אין מושג מה ההתנפלות הזו על תוכן.
גם זו לטובה כתב:לכל המשיגים...
השאלה היא עקרונית מה המודד של דרגה בעוה"ב, האם רק העמל שהאדם עמל, או דאף אם שניים עמלו כפי כוחם, מ"מ מי שקיבל כלים גדולים יותר, מקומו גבוה יותר.
בדברי האגרו"מ מבואר שמודדים את העמל ולא את ההישגים, וע"כ שאלתי האם אין גבול ואפילו סנדלר וכו'.
ושוב מעשה ברבי חנינא בן דוסא שהלך ללמוד תורה אצל ר' יוחנן בן זכאי וחלה בנו של ריב"ז אמר לו חנינא בני בקש עליו רחמים ויחיה הניח ראשו בין ברכיו ובקש עליו רחמים וחיה אמר רבי יוחנן בן זכאי אלמלי הטיח בן זכאי את ראשו בין ברכיו כל היום כולו לא היו משגיחים עליו אמרה לו אשתו וכי חנינא גדול ממך אמר לה לאו אלא הוא דומה כעבד לפני המלך ואני דומה כשר לפני המלך
אלף אלפים כתב:גם זו לטובה כתב:לכל המשיגים...
השאלה היא עקרונית מה המודד של דרגה בעוה"ב, האם רק העמל שהאדם עמל, או דאף אם שניים עמלו כפי כוחם, מ"מ מי שקיבל כלים גדולים יותר, מקומו גבוה יותר.
בדברי האגרו"מ מבואר שמודדים את העמל ולא את ההישגים, וע"כ שאלתי האם אין גבול ואפילו סנדלר וכו'.
איתא בגמ' ברכות דף ל"ד ב'ושוב מעשה ברבי חנינא בן דוסא שהלך ללמוד תורה אצל ר' יוחנן בן זכאי וחלה בנו של ריב"ז אמר לו חנינא בני בקש עליו רחמים ויחיה הניח ראשו בין ברכיו ובקש עליו רחמים וחיה אמר רבי יוחנן בן זכאי אלמלי הטיח בן זכאי את ראשו בין ברכיו כל היום כולו לא היו משגיחים עליו אמרה לו אשתו וכי חנינא גדול ממך אמר לה לאו אלא הוא דומה כעבד לפני המלך ואני דומה כשר לפני המלך
ופירש רבינו חסדאי קרשקש בספרו הקדוש אור השם שר' חנינא עמל יותר להשיג את דרגתו וריב"ז הגיע לדרגה גבוהה יותר בפועל, ולכן הוא 'שר' והוא 'עבד' ותפילתו יותר מקובלת עכ"ד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 96 אורחים