ידוע מה שיצאו מגדולי האחרונים לדון שמהגנו אינו בדיוק כדעת הרמב"ם, שהוא ס"ל שבעה"ב מדליק הכל. כ"כ במאמר מרדכי (תחילת תרעא וסוף תרעז), גליא מסכת, בית הלוי עה"ת, הגרי"ז, ועוד.
ומ"מ יש לזכור שאינו פשוט, שהרי מלבד שהסברא לעשות כך לא ברורה כ"כ [בברכ"א ובמנחת אשר טענו מצד "ריבוי נרות"], הרי גם הרמ"א בדרכי משה ציין מקורו ברמב"ם, וכן משמע בשו"ת מהרש"ל סי' פה שמנהגנו כרמב"ם, וכ"כ להדיא הב"ח והט"ז תחילת סי' תרעא,
והוא עד פוסקי זמננו ערוה"ש והמ"ב בשעה"צ.