בברכה המשולשת כתב:למען לא יעשו כן אחרים
135DVIR כתב:ב)שנכנס למקום שאסור בו
ארי במסתרים כתב:יתכן שלא היה יהודי?
קולמוס הסופר כתב:ארי במסתרים כתב:יתכן שלא היה יהודי?
נראה לך שקראו שם של לשכת העזרה על שם גוי?
135DVIR כתב:מכשף ששמו 'פרווה'
לפי דברי רב יוסף בתלמוד הבבלי (יומא לה, א), נקראה לשכת הפרווה על שם מכשף ("אמגוש") בשם זה.
רבים תמהו, כיצד ייתכן לקרוא שם מקום במקדש על שמו של נוכרי מכשף, ומה היו הנסיבות שגרמו לכך; בעניין זה נחלקו הדעות:
דעת הגאונים, המובאת בספר הערוך (וכן דעת הרמב"ם בפירושו למשנה), היא כי היה זה מכשף נוכרי שחצב מנהרה נסתרת אל מתחת לבית קודש הקודשים, במטרה לצפות בעבודת הכהן הגדול, אולם הכהנים גילוהו והרגוהו כדין גוי הנכנס להר הבית, ולמען ישמעו ויראו שלא לזלזל בקדושת המקדש קראו ללשכה על שמו, לדראון עולם.
על פי מנחם המאירי, היה זה מכשף יהודי שחזר בתשובה ותרם מקווה זו הנקראת על שמו.
ר' עובדיה מברטנורא, בפירושו למשנה (מידות ה, ג), כתב: "אדם מכשף ששמו 'פרווה' בנה אותה לשכה על ידי מכשפוּת ונקראת על שמו".
בתפארת ישראל מופיעה הדעה כי הייתה זו יצירה טכנולוגית שהסתייעה בחוק כלים שלובים על מנת להעלות את המים לקומה השנייה שם שכנה המקווה, בלא להפכם למים שאובים הפסולים למקווה. ומכיוון שדבר זה היה נראה ככישוף, כונה בפי כל 'על שמו של מכשף'.(ויקיפדיה)
הוא היה אומר כתב:135DVIR כתב:מכשף ששמו 'פרווה'
לפי דברי רב יוסף בתלמוד הבבלי (יומא לה, א), נקראה לשכת הפרווה על שם מכשף ("אמגוש") בשם זה.
רבים תמהו, כיצד ייתכן לקרוא שם מקום במקדש על שמו של נוכרי מכשף, ומה היו הנסיבות שגרמו לכך; בעניין זה נחלקו הדעות:
דעת הגאונים, המובאת בספר הערוך (וכן דעת הרמב"ם בפירושו למשנה), היא כי היה זה מכשף נוכרי שחצב מנהרה נסתרת אל מתחת לבית קודש הקודשים, במטרה לצפות בעבודת הכהן הגדול, אולם הכהנים גילוהו והרגוהו כדין גוי הנכנס להר הבית, ולמען ישמעו ויראו שלא לזלזל בקדושת המקדש קראו ללשכה על שמו, לדראון עולם.
על פי מנחם המאירי, היה זה מכשף יהודי שחזר בתשובה ותרם מקווה זו הנקראת על שמו.
ר' עובדיה מברטנורא, בפירושו למשנה (מידות ה, ג), כתב: "אדם מכשף ששמו 'פרווה' בנה אותה לשכה על ידי מכשפוּת ונקראת על שמו".
בתפארת ישראל מופיעה הדעה כי הייתה זו יצירה טכנולוגית שהסתייעה בחוק כלים שלובים על מנת להעלות את המים לקומה השנייה שם שכנה המקווה, בלא להפכם למים שאובים הפסולים למקווה. ומכיוון שדבר זה היה נראה ככישוף, כונה בפי כל 'על שמו של מכשף'.(ויקיפדיה)
1. מה המקור של הרב ויקיפידיה שליט"א
2. לגבי הנידון אם הוא היה יהודי או לא. ברא"ש מס' מידות פ"ה משנה ג' מוכיח שהוא היה ישראל דאם לא אסור לו ליטול חלק בבניית הבית. גם במאירי מבואר שהוא היה ישראל דמבואר שם שהוא חזר בתשובה.
בכור שטן כתב:בפיה"מ להרמב"ם כתוב שהרגוהו.
אם הי' מכשף הרי יכלו להרגו מדין מכשפה לא תחיה.
בברכה המשולשת כתב:בכור שטן כתב:בפיה"מ להרמב"ם כתוב שהרגוהו.
אם הי' מכשף הרי יכלו להרגו מדין מכשפה לא תחיה.
מי אמר שהיו עדים והתראה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים