חכם באשי כתב:במדרש 'סדר גן עדן' (נדפס בבית המדרש לילינק, ובאוצר מדרשים) נזכרו השערים של גן עדן, ומספר המלאכים העומדים עליו.
בן מלך כתב:חכם באשי כתב:במדרש 'סדר גן עדן' (נדפס בבית המדרש לילינק, ובאוצר מדרשים) נזכרו השערים של גן עדן, ומספר המלאכים העומדים עליו.
במדרש המוזכר מדובר על גן עדן ממשי וגשמי הנמצא בכדור הארץ?
מורה צדק כתב:להט החרב המתהפכת?
בן מלך כתב:חכם באשי כתב:במדרש 'סדר גן עדן' (נדפס בבית המדרש לילינק, ובאוצר מדרשים) נזכרו השערים של גן עדן, ומספר המלאכים העומדים עליו.
במדרש המוזכר מדובר על גן עדן ממשי וגשמי הנמצא בכדור הארץ?
חכם באשי כתב:ידוע המעשה מחכמי הרפואה הקדמוניים שיצאו במעלה הנהרות למצוא את פתחו של גן עדן.
בן מלך כתב:האם יתכן שגן עדן [שבכדור הארץ] כבר אינו קיים?
בעבר, היו מקומות בכדור הארץ שלא הגיעו אליהם, והיה ניתן להניח שאי שם מסתתר לו הגן עדן.
אבל כיום שכל כדור הארץ מצולם בלווינים, אי אפשר להניח כך,
ולכן או שיש כאן תופעה שמעל לדרך הטבע [אבל צריך מקור כלשהו שתופעה כזו אמורה להיות],
או שהוא פשוט נעלם/התבטל/הפך להיות מקום רגיל ככל המקומות.
האם יש מקור שגם עדן יהיה קיים לעולם?
השאלה נשאלת בפרט לאור דברי הרמב"ן שלגן עדן יש גדר ושערים,
והרי הם צריכים להיות בגובה אדיר עד כדי שמי המבול כיסו את ההרים הגבהים ביותר לא הצליחו לחדור לשם.
יאיר כתב:בן מלך כתב:האם יתכן שגן עדן [שבכדור הארץ] כבר אינו קיים?
בעבר, היו מקומות בכדור הארץ שלא הגיעו אליהם, והיה ניתן להניח שאי שם מסתתר לו הגן עדן.
אבל כיום שכל כדור הארץ מצולם בלווינים, אי אפשר להניח כך,
ולכן או שיש כאן תופעה שמעל לדרך הטבע [אבל צריך מקור כלשהו שתופעה כזו אמורה להיות],
או שהוא פשוט נעלם/התבטל/הפך להיות מקום רגיל ככל המקומות.
האם יש מקור שגם עדן יהיה קיים לעולם?
השאלה נשאלת בפרט לאור דברי הרמב"ן שלגן עדן יש גדר ושערים,
והרי הם צריכים להיות בגובה אדיר עד כדי שמי המבול כיסו את ההרים הגבהים ביותר לא הצליחו לחדור לשם.
א.אין שום סיבה שג"ע יתבטל ויעלם פתאום.
ב.מסתמא גם בג"ע התחתון יש רוחניות ולכן הוא נסתר מאתנו.
ג.כמו שכתב באשי, גם נהר סמבטיון ששם 10 השבטים בני עמנו ממש (אנו רק 2+חלק מלוי) נסתר מאתנו. (בעבר הלא רחוק ידעו מיקומו ואף התכתבו חכמי ישראל איתם(עיין כאן: http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?7787&+%E4%E3%F0%E9 ) וראו את נהר סמבטיון..[מסופר על אחד שלקח ממימיו ושם בצנצנת וכל השבעו געשו המים ורק בשבת נחו] היש יודע מדוע לפתע איננו יודעים מיקומו?).
ד.הרי כתוב בגמרא על שערי גיהנם (3) שניים מהם אחד בחמי טבריה (לדעת ר' יוסי מס' שבת) ואחד בגיא בן הינם בין שני דקלים (מס' סוכה).
בן מלך כתב:ב. לא הבנתי דבריך. גן עדן התחתון הוא שטח בכדור הארץ, מקום נפלא עם הרבה עצים טובים ויפים,
[לולא שהרמב"ן היה כותב על גדר ושערים בגובה ענקי, היה אפשר להניח שיש איזה מקום {בג'ונגל האפריקני?} שהוא אכן מקום משובח עם צמחיה נהדרת, וזהו אותו גן עדן. נ"ל שגם מבחינת המיקום זה אמור להיות פחות או יותר באפריקה].
חכם באשי כתב:בן מלך כתב:ב. לא הבנתי דבריך. גן עדן התחתון הוא שטח בכדור הארץ, מקום נפלא עם הרבה עצים טובים ויפים,
[לולא שהרמב"ן היה כותב על גדר ושערים בגובה ענקי, היה אפשר להניח שיש איזה מקום {בג'ונגל האפריקני?} שהוא אכן מקום משובח עם צמחיה נהדרת, וזהו אותו גן עדן. נ"ל שגם מבחינת המיקום זה אמור להיות פחות או יותר באפריקה].
עתה אני נזכר, שיש ממפרשי הפשט (בפר' בראשית) הכותבים, כי גן עדן מצוי תחת קו המשווה!
ואף מקורות הנילוס (אחד מארבעת הנהרות היוצאים מגן עדן) סמוכים לשם.
בן מלך כתב:ראב"ע (ב יא) טוען שגם עדן נמצא מעבר לקו המשוה, במקום שיום ולילה שוים לעולם, ודוחה דברי רס"ג המבאר (שם) שנהר פישון היוצא מגן עדן הוא נהר הנילוס.
יאיר כתב:בן מלך כתב:האם יתכן שגן עדן [שבכדור הארץ] כבר אינו קיים?
בעבר, היו מקומות בכדור הארץ שלא הגיעו אליהם, והיה ניתן להניח שאי שם מסתתר לו הגן עדן.
אבל כיום שכל כדור הארץ מצולם בלווינים, אי אפשר להניח כך,
ולכן או שיש כאן תופעה שמעל לדרך הטבע [אבל צריך מקור כלשהו שתופעה כזו אמורה להיות],
או שהוא פשוט נעלם/התבטל/הפך להיות מקום רגיל ככל המקומות.
האם יש מקור שגם עדן יהיה קיים לעולם?
השאלה נשאלת בפרט לאור דברי הרמב"ן שלגן עדן יש גדר ושערים,
והרי הם צריכים להיות בגובה אדיר עד כדי שמי המבול כיסו את ההרים הגבהים ביותר לא הצליחו לחדור לשם.
א.אין שום סיבה שג"ע יתבטל ויעלם פתאום.
ב.מסתמא גם בג"ע התחתון יש רוחניות ולכן הוא נסתר מאתנו.
ג.כמו שכתב באשי, גם נהר סמבטיון ששם 10 השבטים בני עמנו ממש (אנו רק 2+חלק מלוי) נסתר מאתנו. (בעבר הלא רחוק ידעו מיקומו ואף התכתבו חכמי ישראל איתם(עיין כאן: http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?7787&+%E4%E3%F0%E9 ) וראו את נהר סמבטיון..[מסופר על אחד שלקח ממימיו ושם בצנצנת וכל השבעו געשו המים ורק בשבת נחו] היש יודע מדוע לפתע איננו יודעים מיקומו?).
ד.הרי כתוב בגמרא על שערי גיהנם (3) שניים מהם אחד בחמי טבריה (לדעת ר' יוסי מס' שבת) ואחד בגיא בן הינם בין שני דקלים (מס' סוכה).
אוצר החכמה כתב:למה דבר פלא (או שכוונתך לפלא מלשון נפלא)
הרמח"ל סבר שגם גן העדן התחתון הוא מקום רוחני ולא גשמי ולפי"ז מיושבות התמיהות שהעלו כאן.
והיינו שגן העדן התחתון המוזכר שקיים גם היום הוא רוחני. וגן העדן שהיה בו אדם הראשון הוא מקום ע"פ הארץ אבל היום הוא מקום ככל המקומות ואין קושיה היכן הוא. (כמדומני שיש מקורות שס"ל שהיה סמוך למקום המקדש)
וטעם לעבדה להשקות הגן. ולשמרה מכל החיות שלא יכנסו שם ויטנפוהו. ויש אומרים כי כן פירושו, לעבוד מצותו, והמצוה לא תעבוד.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 303 אורחים