אבל לא יֵנתןבברכה המשולשת כתב:יהונתן=יונתן
אבל לא יֵנתןבברכה המשולשת כתב:יהונתן=יונתן
סמבטיון כתב:חכם באשי כתב:כמו שעשו לשם רבם: ישו = ימח שמו וזכרו. (נזכר במקורות קדומים, לדוגמא, בפירוש רבינו אפרים, סו"פ כי תצא, כדומני).
זאת בעוד, ששמו הנכון היה: ישוע [=יהושע].
סתם למען הקטנוניות, ישוע זה לא יהושע. השם ישוע מופיע בתנ"ך.
ולולא שאמרו: עזרא תקן טבילה לבעלי קריין, לא היינו חייבין בה חובת התורה אך חיוב טהרה ונקיות. ואם הם מקבלים אותה על עצמם לענין הנקיות, אין גנאי בזה מבלתי שיקבלוה לתורה, ואם לא, כבר הם מתחכמים מסכלות מהם ומשנים התורה וגורמים למינות, רוצה לומר חלוק הדעות, אשר הוא שרש הפסדת האומה ויציאתה מתורה אחת ומשפט אחד, כי כל אשר נקל בו אנחנו על עצמנו מהשתמש בשבתות בבתינו בעירוב, ואם הוא דבר שאינו נאה, יקל אצל מה שתסבב דעתם מהמחלוקת והכפרנות עד שיהיה בבית אחד עשרה אנשים בעשר דעות. ואם לא היו המצות אצלנו קשורות בגבולים שלא יעברום, לא היה מובטח מהכנס בה מה שאין ממנה, ויוצא ממנה קצת מה שיש בה, בעבור שהוא לוקח בהקשו וטעמו...
שייף נפיק כתב:יש ספר שר' זאב הביא באשכולו בשם קנאת אמת
שם הביא שנקראו כן אל שם חכם קדום בשם אפיקורס שהיה כופר. ומשם נתכנו תלמידו אחריו כמו צדוקים מצדוק ובייתוסים מבייתוס.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 692 אורחים