אליעזר שלום כתב:בבית שני לא היה בכלל
והשאלה הוא כשהארון נמצא במקום אחר
האם הולכים בתר הארון או בתר הבמה גדולה
וגם יכול להיות שכשהארון נמצא אבל במקום אחר אין עבודה בפועל אלא בדרך של ונשלמה פרים שפתינו
אליעזר שלום כתב:האם יש למישהו מושג איפוא עשו את עבודת יום כיפור בתקופת נוב וגבעון
הרי ארון הברית לא היה במקום הבמה הגדולה
ומזמן בית שני אין ראיה שהרי הארון בכלל לא היה
נ ב אפשר שזה גמרא מפורשת ואתכם הסליחה
מיללער כתב:בספר המפתח שע"י הרמב"ם-פרנקל הל' עבודת יוה"כ פ"ד ה"א ציין על דברי הרמב"ם שבבית שני שלא היה ארון, שבספר כלי חמדה סו"ס במדבר בקונ' מיד ולדורות (קנה-ד) יש מו"מ למה לא הביא הרמב"ם שגם בנוב וגבעון לא היה ארון.
אין הקונטרס תח"י אולי יש מי שיכול להעתיק דבריו ז"ל בהענין.
בברכה המשולשת כתב:ונשאלתי בשיעור אתמול היכן היה הצוק בתקופת נוב וגבעון
בברכה המשולשת כתב:ונשאלתי בשיעור אתמול היכן היה הצוק בתקופת נוב וגבעון
מיללער כתב:בתוה"ק לא כתיב "צוק" רק "לשלח אותו לעזאזל המדברה" עפ"י מדרש חז"ל אין עזאזל שם מקום מסוים רק שיהיה עז וקשה ובמדבר וכן למדו מתיבת גזירה שבתורה שתהיה חתוכה ודבר המתגזר ויורד.
המציאות היה בבית עולמים שהמקום הכי קרובה היתה "צוק" וע"ז יש מחלוקת על המרחק שבינו לבין חומת ירושלים, וא"כ צריכים לומר שבמשכן, נוב בוגבעון ובשילה, גם הלכו אל המדבר למצוא הר עז וקשה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 71 אורחים