ברזילי כתב:תודה רבה.
מה שהבאת בשם "יש מסבירים" אינו מתישב יפה על לבי - ולמה לא ירננו על אלו שנידונו בהדרוקן שלחינם נענשו. שו"ר שהקשה כן בגו"א שם ועיין שם תירוצו
ברזילי כתב:"וחד אמר עדים והתראה בסייף, עדים בלא התראה במיתה, לא עדים ולא התראה בהדרוקן"
הלא "מיתה" כאן הוא ביד"ש, וא"כ מה לי יש עדים או אין עדים?
נראה מכאן שיש חומרה יתרה, גם כלפי שמיא, בעצם העברה בפני עדים.
מיללער כתב:ברזילי כתב:"וחד אמר עדים והתראה בסייף, עדים בלא התראה במיתה, לא עדים ולא התראה בהדרוקן"
הלא "מיתה" כאן הוא ביד"ש, וא"כ מה לי יש עדים או אין עדים?
נראה מכאן שיש חומרה יתרה, גם כלפי שמיא, בעצם העברה בפני עדים.
הסברא שבעשיית העבירה בפני עדים יש בזה חציפות יתירה וע"ז בא עונש חמור, כתב הגר"י ענגיל בגליונותיו עיי"ש באריכות עם עוד מ"מ בזה.
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=103
ברזילי כתב:המהר"ל שם כותב שאותה מיתה בידי שמים בה מדובר כאן היא מגפת דבר, שהיא לא פחות טבעית מהדרוקן כנראה (אבל באמת אינני זוכר לע"ע מניין לו שמדובר כאן בדבר).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים