תוכן כתב:כן.
גם זו לטובה כתב:תוכן כתב:כן.
למה?
החזן כתב:רבינו תוכן שליט"א מתכוון לומר שבכל מקרה אין מציאות לחפש תינוק לאשה ולעבור על "לא תלבש". אם תלביש אותו בגד של תינוקת בת גילו - אין זו תחפושת של אשה, אלא של תינוקת. אם זה בגד של אשה בוגרת, אין זו תחפושת אלא שחוק.
חכם באשי כתב:אינני יודע אם יש חילוק בין תינוק בן שנתו לישיש בן שבעים.
אך עכ"פ במשך הדורות הקלו בכך רבים. וכבר כתב על כך הרב פרופ' רי"ש שפיגל, במאמרו המקיף "חילופי בגדים בין גברים לנשים במועדים מיוחדים" (בתוך 'ראשונים ואחרונים', ספר היובל לכבוד א' גרוסמן). צאו ועיינו!
קולמוס הסופר כתב:בס"ד
אם גבר ילבש היום שמלה לא יעבור לא ילבש בגלל שבזמן האימפריה הרומית או המהפכה הצרפתית לבשו הגברים שמלות? כיום כל שמלה (לא חלוק) היא לגמרי בגד נשים.
אוהב אוצר כתב:לשני הת"ח האחרונים: האם יהיה מותר לגבר ללבוש מכנס שמיועד לנשים?
החזן כתב:רבינו תוכן שליט"א מתכוון לומר שבכל מקרה אין מציאות לחפש תינוק לאשה ולעבור על "לא תלבש". אם תלביש אותו בגד של תינוקת בת גילו - אין זו תחפושת של אשה, אלא של תינוקת. אם זה בגד של אשה בוגרת, אין זו תחפושת אלא שחוק.
אוהב אוצר כתב:אז אשה שלובשת מכנסיים המיועדים לנשים, זהו איסור של פריצות בעלמא [אני לא ינסה להגדיר כרגע את האיסור], היא לא עוברת כלל על איסור "לא יהיה כלי גבר על על אשה"?
רחמים כתב:ידוע שכל דבר שיש בו מחלוקת הפוסקים אם הוא מותר לגדול - אין בו איסור ספיה לקטן.
מאירי כתב:מתוכן הדברים מהחזו"א דלהלן משמע שהענין רק חינוך ולכאו' אינו שייך בקטן כה"ג, וצ"ע.
יעקב כהן כתב:מאירי כתב:מתוכן הדברים מהחזו"א דלהלן משמע שהענין רק חינוך ולכאו' אינו שייך בקטן כה"ג, וצ"ע.
דברי החזו"א הם שאפילו לדברי המתירים יש בעיה מצד צניעות וכידוע הנוסח ממקומות אחרים.
החזן כתב:יעויין היטב באגרות משה אבהע"ז חלק ד סימן סב סעיף ד.
גם זו לטובה כתב:החזן כתב:יעויין היטב באגרות משה אבהע"ז חלק ד סימן סב סעיף ד.
האגרו"מ דן רק משום "חינוך", ומשום מה מתעלם מאיסור ספייה וצ"ע.
לפני כשבוע הגיע אחד האברכים אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושאלה בפיו: "האם מותר לחפש תינוק בן עשרה חדשים לילדה".
האברך נימק את שאלתו בכל שכידוע מקפידים שלא לחפש ילדים גדולים לילדות משום איסור "לא ילבש" אולם השאלה מה הדין לגבי תינוק בגיל קטן שכזה.
מרן הגראי"ל הכריע שלא לעשות זאת ונימק בתשובתו כי גם אם אין איסור "לא ילבש" בזה, אולם בכל אופן לא צריך לשנות ממה שעשאו הקדוש-ברוך הוא.
"ודבר זה", הדגיש ראש הישיבה, "נוגע גם להיפך שלא לחפש בת קטנה לבן".
מרן ראש הישיבה הוסיף ואמר כי "במקרה דנן יש סיבה נוספת שלא לעשות זאת מאחר שבן זכר חייב בתלמוד תורה ואשה פטורה, ומדוע לחפש אותו למי שחייב במצות פחות".
איש.dot כתב:פורסם היום בכיכר השבת:לפני כשבוע הגיע אחד האברכים אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושאלה בפיו: "האם מותר לחפש תינוק בן עשרה חדשים לילדה".
האברך נימק את שאלתו בכל שכידוע מקפידים שלא לחפש ילדים גדולים לילדות משום איסור "לא ילבש" אולם השאלה מה הדין לגבי תינוק בגיל קטן שכזה.
מרן הגראי"ל הכריע שלא לעשות זאת ונימק בתשובתו כי גם אם אין איסור "לא ילבש" בזה, אולם בכל אופן לא צריך לשנות ממה שעשאו הקדוש-ברוך הוא.
"ודבר זה", הדגיש ראש הישיבה, "נוגע גם להיפך שלא לחפש בת קטנה לבן".
מרן ראש הישיבה הוסיף ואמר כי "במקרה דנן יש סיבה נוספת שלא לעשות זאת מאחר שבן זכר חייב בתלמוד תורה ואשה פטורה, ומדוע לחפש אותו למי שחייב במצות פחות".
כאן http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%97%D7%A4%D7%A9-%D7%91%D7%9F-%D7%9C%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%99%D7%9C-%D7%9E%D7%A0%D7%9E%D7%A7.html
גם זו לטובה כתב:איש.dot כתב:פורסם היום בכיכר השבת:לפני כשבוע הגיע אחד האברכים אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושאלה בפיו: "האם מותר לחפש תינוק בן עשרה חדשים לילדה".
האברך נימק את שאלתו בכל שכידוע מקפידים שלא לחפש ילדים גדולים לילדות משום איסור "לא ילבש" אולם השאלה מה הדין לגבי תינוק בגיל קטן שכזה.
מרן הגראי"ל הכריע שלא לעשות זאת ונימק בתשובתו כי גם אם אין איסור "לא ילבש" בזה, אולם בכל אופן לא צריך לשנות ממה שעשאו הקדוש-ברוך הוא.
"ודבר זה", הדגיש ראש הישיבה, "נוגע גם להיפך שלא לחפש בת קטנה לבן".
מרן ראש הישיבה הוסיף ואמר כי "במקרה דנן יש סיבה נוספת שלא לעשות זאת מאחר שבן זכר חייב בתלמוד תורה ואשה פטורה, ומדוע לחפש אותו למי שחייב במצות פחות".
כאן http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%A8-%D7%9C%D7%97%D7%A4%D7%A9-%D7%91%D7%9F-%D7%9C%D7%91%D7%AA-%D7%94%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%99%D7%9C-%D7%9E%D7%A0%D7%9E%D7%A7.html
הדברים תמוהים ומוזרים, ולאו מר בר ר"א חתים עליה
צופר הנעמתי כתב:גם זו לטובה כתב:הדברים תמוהים ומוזרים, ולאו מר בר ר"א חתים עליה
אין כאן תימה וזרות. מי ששואל כזאת שאלה מחפש לקבל כזאת תשובה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 332 אורחים