מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
מ.ל.
הודעות: 612
הצטרף: ה' אוגוסט 01, 2013 6:20 pm

יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

הודעהעל ידי מ.ל. » ג' פברואר 04, 2014 9:46 pm

נשאלתי מחכ"א:

לפי דעת חכמים, שאם ראה קרי מן המנחה ולמעלה אין מותר לטבול אלא ימתין עד שתחשך, משום דס"ל דתפילת נעילה בלילה, - הכיצד ומה משמעות יש לתפילת נעילה, לאחר שחילל את החג ברחיצה של טבילה?

סמל אישי של המשתמש
מיללער
הודעות: 6481
הצטרף: ה' נובמבר 04, 2010 4:14 pm

Re: יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

הודעהעל ידי מיללער » ג' פברואר 04, 2014 9:50 pm

מ.ל. כתב:נשאלתי מחכ"א:

לפי דעת חכמים, שאם ראה קרי מן המנחה ולמעלה אין מותר לטבול אלא ימתין עד שתחשך, משום דס"ל דתפילת נעילה בלילה, - הכיצד ומה משמעות יש לתפילת נעילה, לאחר שחילל את החג ברחיצה של טבילה?

רחיצה של טבילה הוא רק איסורא מדרבנן, ולא מיקרי שחילל את החג

מ.ל.
הודעות: 612
הצטרף: ה' אוגוסט 01, 2013 6:20 pm

Re: יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

הודעהעל ידי מ.ל. » ג' פברואר 04, 2014 10:17 pm

ומנא ליה למר הא.

סמל אישי של המשתמש
מיללער
הודעות: 6481
הצטרף: ה' נובמבר 04, 2010 4:14 pm

Re: יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

הודעהעל ידי מיללער » ג' פברואר 04, 2014 10:31 pm

מ.ל. כתב:ומנא ליה למר הא.

1. עי' בתו"י תחלת הפרק שכתבו בפשיטות שכל איסור רחיצה ביוה"כ הוא רק מדרבנן.
2. כל רחיצה שאינה של תענוג מותרת

מ.ל.
הודעות: 612
הצטרף: ה' אוגוסט 01, 2013 6:20 pm

Re: יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

הודעהעל ידי מ.ל. » ג' פברואר 04, 2014 10:38 pm

מיללער כתב:1. עי' בתו"י תחלת הפרק שכתבו בפשיטות שכל איסור רחיצה ביוה"כ הוא רק מדרבנן.

רחיצה של טבילה היא כמובן רחיצת כל גופו, דבזה פשיטא ליה דאסור מה"ת. ע"ש.

מ.ל.
הודעות: 612
הצטרף: ה' אוגוסט 01, 2013 6:20 pm

Re: יומא פח. טבילה ולאח"מ תפילת נעילה

הודעהעל ידי מ.ל. » ד' פברואר 05, 2014 1:43 pm

מצאתי שהסטייפלר נגע בזה, בספרו קהלות יעקב (יומא סו"ס כ"ב), וכך כתב:
"ואע"פ דמבואר בגמרא דקודם תפלת נעילה יכול לטבול בלילה אע"פ דביום אסרינן לי' אפשר משום דזמן תוספת יוה"כ שאינו אלא בעשה קיל מיוה"כ עצמו, משו"ה מוטב יותר לטבול בלילה מביום אע"פ שעדיין תוספת יוה"כ עליו, דהא במקום דא"א שרינן לטבול גם ביום לצורך תפלה וכגון לפני שחרית ומנחה עיין בסוגיין, אבל לא מסתבר לכאורה שאחר שיבדיל ויעשה חול גמור יתפלל נעילה".


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים