מן השורה כתב:אתה אומר שהגבאים מתחייבים על שנה אחת, מה יקרה אח"כ?. ברור שבישיבה בכמה שנים 'מכניסים' את כל השבתות וחופשות וכו' של השנה הראשונה.
כמדומני שעדיף הישיבה כי אין להם ס"ת, ואילו ביהכ"נ יש לו כבר ג' ס"ת. כי מסתבר העניין הוא שיהיה ממנו תועלת לציבור, ובישיבה הוא יותר נצרך.
[במה יש יותר עילוי נשמה או זכויות לתורמים, אם קוראים יותר בספר התורה שנתנו, גם כשברור שיש להם הרבה ספרי תורה אחרים, או פחות קריאות אבל במקום שהוא יותר נצרך. (ואל תשיבני שיש להם שאול, כי הגמ"ח ישאיל את הס"ת לאחרים וסו"ס יתרבו הקריאות), נראה לי יותר כהצד השני]
כנראה השאלה כי נהגו לקרוא בס"ת שנה שלימה כדי שאם ח"ו יש בה טעות ימצאו אותה בהקדם האפשרי ולכן אם תהיה ח"ו שגיאה בפרשת עקב וכדו' עלולים לעבור כמה שנים ולא ימצאו אותה, וא"כ יש לדון האם כיום שיש בדיקת מחשב א"צ להשגיח בזה כ"כ או שאין חילוק בגלל שיש גם פסולים כמו נגיעות וכדו' שהמחשב אינו קולט.
לענ"ד יש לשאול את הגבאים אם איכפת להם שיכניסו את הס"ת לביהכ"נ לשנה אחת ואח"כ יעבירו אותו לישיבה (והתשובה מן הסתם תלויה במה הענין של הגבאים להכניס הס"ת אצלם, האם הם מעוניינים בס"ת רביעי באופן קבוע או שהם מעוניינים בטקס הכנסת ס"ת) וזה יהיה הפתרון הטוב ביותר.
משולש כתב:למה לא חשבו על האפשרות לתת לבית כנסת שלישי שאין לו בכלל? יש המון כאלו.
כנראה יש להם שייכות עם הביהכ"נ והישיבה ואינם מחפשים סתם מקום להכניס הס"ת.