הוצאת-אמת כתב:מה שכן מעניין שישנם כאלו שכל עבודתם ומהותם בעלמא הדין זה רק להוכיח שבכל דבר שמקודש אצל עם ישראל מקורה בשגיאה או דמיון וכו', הנח להם לישראל
היימישער כתב:אולי תוכל לבאר לי את ההפניה דלעיל?!
הוגה ומעיין כתב:אוהל"ו ח"א עמ' 63 והלאה (ישנו באוצר ובה"ב).
היימישער כתב:כוונתי להפניה זו:הוגה ומעיין כתב:אוהל"ו ח"א עמ' 63 והלאה (ישנו באוצר ובה"ב).
חכם באשי כתב:הוצאת-אמת כתב:מה שכן מעניין שישנם כאלו שכל עבודתם ומהותם בעלמא הדין זה רק להוכיח שבכל דבר שמקודש אצל עם ישראל מקורה בשגיאה או דמיון וכו', הנח להם לישראל
אמור כן: מעניין שישנם כאלו, שכל עבודתם ומהותם בעולם הזה, לדבוק בטעות ולהפוך אותה ל'אמונה', אע"פ שהמציאות מוכיחה להפך.
אחרי שתסבירו לי מדוע הכוכביות מופיעות גם בספרים אחרים שמחבריהם לא היו חשודים ב'סודות' ו'עליית נשמה', אוכל להאמין.
חכם באשי כתב:מספיק ספר אחד או שניים, בנוסף על ה'נועם אלימלך', כדי להפריך את הכל.
ואין כל ראייה מר' איציקל מפשעוורסק. אילו הוא ידע על אותם ספרים נוספים בעלי כוכבים, הייתה דעתו שונה. זה ברור.
שמעתי ממקור די אמין (אני מדגיש, לגודל החידוש שבדברי) שהוא סוחר גדול שכל הדבר הגדול אליו יביאון, שיש בידי מישהו ג' דפין מנועם אלימלך בעצם כתי"ק של בנו של המחבר - ר' אלעזר. ויש שם בין המילים עשרות סימונים כעין הכוכבים.
גם אני דברתי עם אותו סוחר והוא הבהיר לי שיש כת"י של הצעטיל קטן בכתי"ק של ר' אלימלך
ושם למרבה הפלא יש סימונים בכת"י כעין כוכבים. הכת"י היה עד לאחרונה בידי אחד מאדמור"י שושלת רוזין
לייטנר כתב:הפניה שנתן מרחביה, מובאים דבריו של מציץ ומליץ:שמעתי ממקור די אמין (אני מדגיש, לגודל החידוש שבדברי) שהוא סוחר גדול שכל הדבר הגדול אליו יביאון, שיש בידי מישהו ג' דפין מנועם אלימלך בעצם כתי"ק של בנו של המחבר - ר' אלעזר. ויש שם בין המילים עשרות סימונים כעין הכוכבים.
ר_חיים_הקטן כתב:לא מצאתי גליונות אלו באוצה"ח.
לפועל לא נדפסו בתוך הספר סימני הסגול הנ"ל, אלא סימני ר"ת וכדומה (כמדומה שפעם אף מסומן בכובב מלמעלה, הגם שבדרך כלל בספר הנ"ל הכוכב מסמן הערה לציון מ"מ).והנה שרשמתי בחיבורי בנקודת סגול למעלה בכמה תיבות שידוע שאמר שלמה המלך ע"ה תורי זהב נעשה לך עם נקודת הכסף. כי ידוע שהנקודות הם בכל מקום נפש וחיות לאותיו'. לכן ימצא המעיין שרשמתי על כמה תיבות נקודת סגול ֶ להשכיל המעיין שימצא סגולת וחביבות וחיות התיבה הרשומה ממה שהכתיבה מגשם המחשבה ורשמתי על התיבה נקודת הכסף [על גבי תיבות נקודת הכסף נדפס סגול כבטעמי המקרא] ותשוקתה המכונה בשם כסף: כמש"ה כי נכסף נכספתי לכן בקשתי מכל מעיין שבכל מקום בואו למקום נקודות הכסף ישום מחשבתו ורעיונו בזאת התיבה ובוודאי יהי' לו לנחת אי"ה ולנבון נקל.
היימישער כתב:את ההפניה לעיל לא הבנתי, אולי יואיל מאן דהו לבארה.
ועכ"פ שמעתי מהגה"צ רא"מ רוטנר שמרן מהר"א מבעלזא זצוק"ל לא הרשה - כשבאו לשואלו ע"כ - למחוק את הכוכביות, ואמר בזה דברים גדולים (אינני בטוח ולכן אני כותב זאת במאמר המוסגר - למיטב זכרוני היו דבריו שבכל מקום שבשעת האמירה/כתיבה היה לרר"א זיע"א עליית נשמה ציינו זאת בכוכבית), הרי שלא מדובר מסתם אמונת פתיים.
לו הייתי עדיין גר בירושלים הייתי ניגש לשאול אותו שוב מה בדיוק היה, ואולי יש מבין הרואים הודעה זו אחד שיוכל לשאול אותו ולעדכן את כולנו.
אמסטרדם כתב:כמדומה שלא הרר"א בעצמו כתב הספר. אני עצל לעיין כעת ב'התנצלות' בנו.
(אינני בטוח ולכן אני כותב זאת במאמר המוסגר - למיטב זכרוני היו דבריו שבכל מקום שבשעת האמירה/כתיבה היה לרר"א זיע"א עליית נשמה ציינו זאת בכוכבית)
מעיין כתב:עי' דברת שלמה להגה"ק ר' שלמה לוצקער הוצאה חדשה ושם בהקדמה של המו"ל מביאים שהורה להם הרה"ק מבעלז שלא לשנות את הסימנים שנדפסו בדפו"ר כנקודות בתוך הספר עיי"ש
וע"ע בספר תולדות שמואל (קליין) על תרי"ג מצוות מצוה ל"ט (דף רי"ט ע"ב), מש"כ להביא ראי' מאלו הכוכבים שבספר נועם אלימלך וכתב שם בזה"ל שקבלה בידינו שהספה"ק נוע"א הנדפס ראשון נדפס בכוונה מכוונת עם הרבה כוכבים מפוזרים בתוך התבות ... והביא שם ראי' לענין האיסור לעשות צורות כוכבים והכריח מזה כשיטת הגה"ק מקאמארנא עיי"ש באריכות
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: ברוךהשם ו־ 354 אורחים