גם זו לטובה כתב:כמד' שמעולם לא היה כדבר הזה, מחד גיסא לערוך תפילה וסליחות לבטל את הגזירה הנוראה, ומאידך גיסא לפתוח בשירה וריקודים, בסוד ונהפוך הוא, ושמא השירה והריקודים נעשו שלא ע"ד הרבנים.
שאני התם ביו"כ אחר כפרה.עשוי לנחת כתב:עיקר הכוונה היה כלפי שמים, ולאחר הסליחות הר"ז בבחינת 'לך אכול בשמחה' וגו'.
לפי"ז הסליחות הן בבחינת תענית ציבור, והריקודים בבחינת שמחת תורה. הילכו שניהם יחדיו?בן החבורה כתב:קושיא מעיקרא ליתא, הסליחות לביטול הגזירה והריקודים להודות לה' שבראנו לכבודו והבדילנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת.
נדצ"ל קאפו.בן החבורה כתב:איש ס.ס. שהיה יהודי
את השאלה פשט הרב וואזנר שמותר לומר חלק. גם אני רקדתי בגן בר''ח אדר, אבל מה זה נוגע אחד לשני? השמעת מימיך שעשו עצרת ריקודים ברחובה של עיר בראשות גדולי ישראל?אוהב אוצר כתב:ראשית, על הסליחות היה שאלה אם מותר לעשות בר"ח, יום שלא אומרים בו תחנון, תוסיף ע"ז ר"ח אדר הרי לך שהריקודים היו בסדר גמור ליום כזה. [כמעט הייתי אומר קודמים]
אם קבלה נקבל, ואם לדין יש תשובה.כל פרט נעשה על דעת הרבנים וידעו זאת מראש שיהיו שירים וריקודים
גם בהלווית המת מכריז הצועד בראש על מלכות שמים. כל הזדמנות כזו היא סיבה למסיבה?ארזי ביתר כתב:לא יודע מה אתה רוצה. אתמול היה יום עצוב? אתמול היה יום שמח מאוד! רבבות אלפי ישראל, יש אומרים שישים ריבוא ויותר, התכנסו בצוותא חדא, כאיש אחד בלב אחד, והכריזו קבל עם ועולם, ה' הוא האלוקים!
טרם זכינו לבירור השלם - איפה שאני עמדתי היו המון כיפות סרוגות.פרץ השמחה לאחר אירוע כזה, הוא מתבקש. במיוחד, שההתכנסות היתה בירור גמור, מי לנו ומי לצרינו. החרדים לדבר ה' באמת, הגיעו מכל גווני הקשת. הדלים הגאים, כדרוקמן וכל החברים לאיש משחית, לא הגיעו והחרימו את ההתכנסות. אה! חסדי שמים!!!!!
ניים ושכיב כתב:את השאלה פשט הרב וואזנר שמותר לומר חלק
אוהב אוצר כתב:ניים ושכיב כתב:ואף אחד, ולו הקיצונים ביותר לא היו עם שק על גבם.
איש רגיל כתב:אני לא מבין את הדיון.
מחאה וזעקה לביטול גזירת הגיוס, ושמחה עצומה על כך שאנו יודעים שבראנו לכבודו.
האמת שאני גם שמחתי ורקדתי גם על כך שכמעט לא היו מזרחיסטים בעצרת, הם סתם היו הורסים את האוירה.
סגי נהור כתב:איש רגיל כתב:אני לא מבין את הדיון.
מחאה וזעקה לביטול גזירת הגיוס, ושמחה עצומה על כך שאנו יודעים שבראנו לכבודו.
האמת שאני גם שמחתי ורקדתי גם על כך שכמעט לא היו מזרחיסטים בעצרת, הם סתם היו הורסים את האוירה.
כמה חבל שבשמחתך העצומה על "שבראנו לכבודו" היתה מעורבת גם שמחה אחרת, הרבה פחות קדושה וטהורה...
ארי במסתרים כתב:הריקודים הם הצורה הכי יעילה לפיזור ההמונים במינימום נזקים. ותל"מ.
גם זו לטובה כתב:כמד' שמעולם לא היה כדבר הזה, מחד גיסא לערוך תפילה וסליחות לבטל את הגזירה הנוראה, ומאידך גיסא לפתוח בשירה וריקודים, בסוד ונהפוך הוא, ושמא השירה והריקודים נעשו שלא ע"ד הרבנים.
תורה תמימה כתב:אולי זה המקור ותחילת ההתעוררות לריקודים קבלתי אתמול במייל
ניים ושכיב כתב:אני מקוה שכללתי בזה את כל סוגי התשובות שעלו באשכול[/size] ? מה הייתם עונים לו? (רמז: "לא!").
גם זו לטובה כתב:כמד' שמעולם לא היה כדבר הזה, מחד גיסא לערוך תפילה וסליחות לבטל את הגזירה הנוראה, ומאידך גיסא לפתוח בשירה וריקודים, בסוד ונהפוך הוא, ושמא השירה והריקודים נעשו שלא ע"ד הרבנים.
סמבטיון כתב:סגי נהור כתב:איש רגיל כתב:אני לא מבין את הדיון.
מחאה וזעקה לביטול גזירת הגיוס, ושמחה עצומה על כך שאנו יודעים שבראנו לכבודו.
האמת שאני גם שמחתי ורקדתי גם על כך שכמעט לא היו מזרחיסטים בעצרת, הם סתם היו הורסים את האוירה.
כמה חבל שבשמחתך העצומה על "שבראנו לכבודו" היתה מעורבת גם שמחה אחרת, הרבה פחות קדושה וטהורה...
מצטרף.
לשמוח על זה שיהודי אינו מבין את ערך התורה? לאן הגענו??!
גאולה בקרוב כתב:וממש "אין סוף" להתפלמס על נושא זה, ולכן לא ברור לי למה בכלל כתבתי....
ישמח משה כתב:אולי זה מישום שחושבים שהקב"ה קיבל את התפילה
איש רגיל כתב:וכבר אמר אחד שפתח את העיתון של אתמול ושל היום, וראה שאותו היום זה כמו מעמד הר סיני, קבלת התורה, יציאת מצרים וכו' וכו' וכו', רק מעמד אחד הוא לא מצא בהשוואות; ביזת הים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 179 אורחים