תורה תמימה כתב:גם זו לטובה כתב:כמד' שמעולם לא היה כדבר הזה, מחד גיסא לערוך תפילה וסליחות לבטל את הגזירה הנוראה, ומאידך גיסא לפתוח בשירה וריקודים, בסוד ונהפוך הוא, ושמא השירה והריקודים נעשו שלא ע"ד הרבנים.
בהקלטת האירוע שניתן לשמעה בקול הדף שומעים בירור את המנחה הרשמי קורא לתזמורת לנגן ואחר כך קורא לציבור לפתוח מעגלים לקול התזמורת
עם כל הנסיון לחתור תחת ה"בעיות" שהיו או לא היו, כדאי להתמקד בהצלחות, והעדויות שזורמות מכל כיוון כהד מתמשך, מהמגזר הלא חרדי, מעידים כאלף עדים שעיקר קידוש השם שהיה בעצרת זהו הסיום המוצלח של השמחה היהודית האמיתית שפרצה בקהל הרבבות.
במאמר המוסגר יש גם לזכור שהסליחות היו בא' דר"ח, שאמנם גם בו מעיקה"ד אין לומר, ואעפ"כ הורו להתיר, אבל בב' דר"ח יתכן שלא היו מקילים, ובפוסקים יש צירוף להקל בדברים מסויימים בא' דר"ח ואין ספק שצד זה היה לעיני הגר"ש וואזנר שליט"א בפסקו בענין, שמטעם זה הוחלט לסיים עד השקיעה, והריקודים שהיו מבין השמשות ואילך היוו את החלוקה בין הימים, בביטוי מוצלח של 'משנכנס [א'] אדר' במוחלט.