מראה המקום כתב:ב. המאירי ( מכות כד . )
כל המצות פונות אל תכלית אחת והוא התכלית שראוי לכל משכיל להדריך עליו כל פעולותיו והוא הכונה לעבודת השם והוא שאמרו וכל מעשיך יהיו לשם שמים והוא שדרשו בכאן על כלל המצות בא חבקוק והעמידן על אחת שנאמר וצדיק באמונתו יחיה
אשמח אם מי מכם יעמידני בקרן אורה לבאר כוונתו .
מראה המקום כתב:אשמח לקבל עוד חומר בנושא
ניים ושכיב כתב:כפי שכתבתי, אהבת ה'.
אני מניח שבחיפוש במאגרים תמצא הרבה שדיברו בזה.
מראה המקום כתב:א. והרי דברי הרמב"ן המפורסמים ( סוף פר' בא )
"ואין א-ל עליון חפץ בתחתונים מלבד שידע האדם ויודה לאלקיו "
ושנה דבריו בפר' האזינו (דברים ל"ב,כ"ו )
"השם ברא את האדם בתחתונים שיכיר את בוראו ויודה לשמו "
מראה המקום כתב:ב. המאירי ( מכות כד . )
כל המצות פונות אל תכלית אחת והוא התכלית שראוי לכל משכיל להדריך עליו כל פעולותיו והוא הכונה לעבודת השם והוא שאמרו וכל מעשיך יהיו לשם שמים והוא שדרשו בכאן על כלל המצות בא חבקוק והעמידן על אחת שנאמר וצדיק באמונתו יחיה
אשמח אם מי מכם יעמידני בקרן אורה לבאר כוונתו .
מראה המקום כתב:ג. הרמב"ם (מורה נבוכים חלק שלישי פרק נ"א )
ודע שמעשה העבודות האלו כולם, כקריאת התורה, והתפלה, ועשות שאר המצות, אין תכלית כונתם רק להתלמד ולהתעסק במצות הש"י ולהפנות מעסקי העולם, וכאלו אתה התעסקת בו יתעלה ובטלת מכל דבר זולתו
האם הרמב"ם והמאירי כיוונו לדבר אחד ?
מראה המקום כתב:ד. דרשות הר"ן (דרוש שביעי )
"העולה מכל זה, שיראת השם יתברך, כונת בריאת העולם ויסוד התורה ".
מראה המקום כתב:צר לי לאכזב את כל אוהבי השלום שניסו ליישב שאין מח' ראשונים בנידון דידן
כתב האבן עזרא ( דברים ו, ב' ) וז"ל
למען תירא... אתה ובנך ובן בנך. והנה עיקר כל המצות אמונת הלב, וכאשר תירא השם, זה כל האדם, ובעבור זה נברא האדם כדברי קהלת (קהלת יב, יג).
וכמוהו סוברים עוד כמה ראשונים .
וכתב הרמב"ן על דבריו
יאמר שצוה השם ללמד אתכם התורה והמצוה והחקים והמשפטים לעשותם בארץ בעבור שתירא את ה' אלהיך, כי עיקר כל המצוה יראת ה', זה דעת ר"א.
ואיננו נכון בעיני שיהיה "למען תירא" "ולמען יאריכון ימיך" האחד טעם המצות, בעבור שתירא, והשני שנזכר בהם למען שיאריכון ימיך. אבל יאמר, שצוה השם אותי שתלמדו המצות ותעשו אותם למען שתזכה ותירא את ה' אלהיך לשמור מצותיו אתה ובנך ובן בנך כל ימי היות האדם על פני האדמה לעולם. כי בעבור עשות המצות תזכה שיהיו לך בנים יראי השם, ויעמדו על פני האדמה לעולם ויעמוד זרעכם ושמכם לפניו כל הימים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 653 אורחים