ערבי פסחים כתב:.ערבי פסחים כתב:היא שיחתי כתב:יש לציין כי שמעתי בשם הגר"א וייס שליט"א שזו חומרא ליחידים, ואשרי מי שעומד במקום צדיקים
במחילה אבל יש לציין
שכתבו (לא בשם) החזו"א כף החיים הרב זוננפלד הר צבי ראב"ד דירושלים זצ"ל הקה"י ואגרו"מ (מפקפק מאד בהיתר) הרב שך אבן ישראל מנחת יצחק קנה בושם ציץ אליעזר אז נדברו הגרנ"ק והגרח"ק הגר"ש בעדני הגר"ש אויערבאך הרב רצאבי ועוד לחשוש מדינא לאיסור.
וכן
בשם הגרא"ז מלצר הגרי"ז מנחת שלמה חכם סלאמן מוצפי הגרי"ש אלישיב וגראי"ל שטיינימן וכו' כתבו ג"כ שחוששין מדינא
אתם תחליטו כמו מי ההלכה כמו
(בשם) הגר"א וייס או כהני גדולי עולם שרובם כתבו מפורש וחלקם כתבו תלמידיהם בשמם שאסרו.
ואשרי מי זוכה לשמור שבת כדין ואינו נהנה מחילול שבת ואינו גורם למחללי שבת להרבות במלאכות רבות עבורם [כפי שנתברר מספר המלאכות תלוי בצריכה שאנו צורכים].
מערכות 'קומבי' [מצברים] יכולים להחזיק
הכל, תלוי איזה גודל (או מספר יחידות) קנית.
כפי שציינו אין כאן עדות מוסמכת
מפי שניים [אין נראה דשייך כאן עד אחד נאמן באיסורים, ומחר אעיד ששמעתי מהגריש"א לפני פטירתו שהתיר היתר מכירה, יסמכו עלי?] שהגרש"ז חזר בו מהיתרו
הציץ אליעזר למעשה התיר, ובלי בבא מעיישעס של דיוקים בציץ אליעזר, פשוט תשאל את הנכדים שלו יש הרבה
גרנ"ק וגרח"ק לא נחשבים לצורך זה, תלמידי החזו"א, אתה יכול להוסיף הגר"מ בויאר ר' דב לנדא ר' אברהם גניחובסקי הרב שטיינמן ר' חצ'קל ברטלר וכו'
כנ"ל קה"י
אשמח למקור מהגרא"ז מלצר וכף החיים
וכבר קבעו חכמינו בגמרא בנושאים שבמחלוקת, זיל חזי מה עמא דבר, רובא דרובא מאברכי הכוללים אין להם גנרטור, בזכרון מאיר לרוב יש, אבל אפילו בבני ברק עצמה לרוב אין, צא ובדוק בכוללים הגדולים סורוצקין, בית הלל גרטלר וכו' [פונוביז' בכלל זכרון מאיר]