בן החבורה כתב:אין שום פרשנות קדושה ואכן הסבא רבה רבה עשה כך רק בגלל שזה מה שהיה לו, רק שתדע שאם יש סיכוי כלשהו שנכדיך יעשו משהו רק בגלל שכך סבא עשה זה רק כאן.
לא מזמן היה לי חשק לשנות את אופן כתיבת שם משפחתנו לאופן שכתב הסבא רבה שלי בשונה מאבי וסבי (שהוא שינה מאביו). בסוף החלטתי שאם אני אשנה מאבי לכתוב כסבי גם ילדיי ישנו ממנו לכתוב כסבם, משא"כ אם אני אכתוב כאבי גם הם יכתבו כאביהם....
גם זו לטובה כתב:שאלה- האם כיום עדיף לחלק ממתקים שילדים יותר אוהבים, או עדיף לקיים דינא דגמ' באגוזים וקליות –השיב הגרח"ק – "אצלנו חלקו אגוזים"
לפ"ז י"ל דאף אשה שרוצה בגד לבן וכד' עדיף לקנות לה בגד צבעוני לקיים דינא דגמ' דבגדי צבעונים....
הכהן כתב:עם כל הכבוד, תפוח אדמה לכרפס התחיל בזמן מן הזמנים, וקודם לכן השתמשו במשהו אחר! מה ההכרח להכניס פרשנות קדושה בסבא רבה רבה, ולא לומר בפשטות שזה מה שהיה לו, ואם היה לו מלפפון הוא היה משתמש בזה (והרי באמת לא היה אז מלפפון בפסח)?
גם זו לטובה כתב:שאלה- האם כיום עדיף לחלק ממתקים שילדים יותר אוהבים, או עדיף לקיים דינא דגמ' באגוזים וקליות –השיב הגרח"ק – "אצלנו חלקו אגוזים"
לפ"ז י"ל דאף אשה שרוצה בגד לבן וכד' עדיף לקנות לה בגד צבעוני לקיים דינא דגמ' דבגדי צבעונים....
סגן אלוף כתב:הכהן כתב:עם כל הכבוד, תפוח אדמה לכרפס התחיל בזמן מן הזמנים, וקודם לכן השתמשו במשהו אחר! מה ההכרח להכניס פרשנות קדושה בסבא רבה רבה, ולא לומר בפשטות שזה מה שהיה לו, ואם היה לו מלפפון הוא היה משתמש בזה (והרי באמת לא היה אז מלפפון בפסח)?
מאי שני תבשילין אמר רב הונא סילקא וארוזא רבא הוה מיהדר אסילקא וארוזא הואיל ונפיק מפומיה דרב הונא [פסחים קי"ד ב']
גם זו לטובה כתב:שאלה- האם כיום עדיף לחלק ממתקים שילדים יותר אוהבים, או עדיף לקיים דינא דגמ' באגוזים וקליות –השיב הגרח"ק – "אצלנו חלקו אגוזים"
לפ"ז י"ל דאף אשה שרוצה בגד לבן וכד' עדיף לקנות לה בגד צבעוני לקיים דינא דגמ' דבגדי צבעונים....
אבא יודן כתב:משום מה כאשר חלקתי אגוזים לילדיי, הם לא שאלו כלום פשוט וזרקו אותם מיד על פניי!
הכהן כתב:אבא יודן כתב:משום מה כאשר חלקתי אגוזים לילדיי, הם לא שאלו כלום פשוט וזרקו אותם מיד על פניי!
על זה נאמר "אגוז וזורקו"...
אבא יודן כתב:משום מה כאשר חלקתי אגוזים לילדיי, הם לא שאלו כלום פשוט וזרקו אותם מיד על פניי!
מחפש משמעות כתב:גם זו לטובה כתב:שאלה- האם כיום עדיף לחלק ממתקים שילדים יותר אוהבים, או עדיף לקיים דינא דגמ' באגוזים וקליות –השיב הגרח"ק – "אצלנו חלקו אגוזים"
לפ"ז י"ל דאף אשה שרוצה בגד לבן וכד' עדיף לקנות לה בגד צבעוני לקיים דינא דגמ' דבגדי צבעונים....
לא נכנס לעניין אם יש עניין באגוזים דוקא או לא, בזה כבר אמר הגרח"ק את דברו, אבל כמה הערות לשואל המבולבל.
א. תשובת מרן שליט"א לא שללה חלוקת ממתקים, קפיצה לגובה, הרמת משקולות וכו' כל דבר שיעורר את הילדים שלא ישנו, מרן שליט"א דבר שיש לחלק אגוזים כי כך המנהג אצלינו, בנוסף לזה תוכל לחלק להם גם ממתקים, וגם פרסים מהכל בשקל, וככל שיעלה על רוחך ודמיונך הפורה.
ב. הקשר בין האגוזים לבגדי צבעונים, גם לפי הבנתך הטועה וכפי שכתבתי למעלה, הוא קשר של חוסר בהירות. המושג בגדי צבעונים הוא לא 'בגד צבוע' אלא הוא בגד נשים! או בגד הגורם שמחה לאשה, וכמו שכתבו התוס' שלנו יש שמחה בבשר ויין ורק כסיל יחשוב אחרת, ובטוחני שגם אתה לא חושב לרגע לא כך, אלא שהרצון להתלוצץ ענה בך, מה שאין כן אגוזים אפשר שכיון שזה הובא בספרי הפוסקים הוא אחד מסממני הסדר, כמו שלא תחליף את החרוסת בטחינה [משקדים] כך לא תחליף את האגוזים בחמצוצים [אם הם כשרים לפסח] אמנם זה לא סימן חובה כמו חרוסת אבל בהחלט הוא מנהג קדוש של ליל הסדר.
בהצלחה.
עושה חדשות כתב:עצם הענין של קליות הוא במקום הליפתן של סוף הסעודה, ומקדימים לחלק אותו בתחילת הסעודה כדי שישאלו התינוקות, ומשיבים להם טעם הדבר דהא אין מפטירין אחר הפסח אפיקומן. כך מבו' ברמב"ם ורבינו מנוח פ"ז, ובכלבו סי' נא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים