בני ברקי כתב:מהו המקור והאם יש בזה ענין/מנהג
שכאשר ישנם כמה בעה"ב אז שמים קערה לכל אחד
האם לא מספיק קערה אחת בשולחן ורק 3 מצות לכל בעה"ב?
איש רגיל כתב:למה זה קשה לך רק על הקערה ולא על הג' מצות? הרי המצות הם חלק מסדר הקערה.
ראה שו"ע סימן תעג: מביאין לפני בעל הבית קערה שיש בה שלשה מצות ומרור וחרוסת וכרפס וכו
החזן כתב:יל"ע באופן שכל אחד מן המסובים (דהיינו בעלי המשפחות, ולא בעלי הבתים, אף שיש להם בתים במקו"א) יושב בקערה נפרדת, אם יכולים להצטרף לזימון.
לומד_בישיבה כתב:לא הבנתי מדוע אי אפשר לאכול שתי כזיתים מן המצות הנמצאות בקופסה.
משולש כתב:הקערה אינה מיועדת לסימנא מילתא, ולא (רק) בשביל לעשות רמזים על הספירות.
לומד_בישיבה כתב:לא הבנתי מדוע אי אפשר לאכול שתי כזיתים מן המצות הנמצאות בקופסה.
משולש כתב:הקערה אינה מיועדת לסימנא מילתא, ולא (רק) בשביל לעשות רמזים על הספירות. אלא בעיקר בשביל שממנה יקחו את הכרפס והמרור (והמצות) למצות הלילה.
ולכן אם הקערה אינה גדולה מספיק בשביל כל המסובין אז אלו ששמים ג' מצות לכל אחד. (בגלל שהמצות שלנו יש בהם בקושי כזית וחצי, וא"א לחלק מהם לכל המסובין). יצטרכו גם לשים קערה עם מרור חרוסת וכרפס לכל אחד.
לומד_בישיבה כתב:לא הבנתי מדוע אי אפשר לאכול שתי כזיתים מן המצות הנמצאות בקופסה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 44 אורחים