איש.dot כתב:נראה לי שהכוונה לזה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A2%D7%92%D7%9C_%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A4%D7%A1.
אנסה לברר בעומק יותר.
ראיתי בפתיחת החוברת שהמחבר מביא בפשטות את סברת החזו"א וחומרתו שסגירת מעגל חשמלי יש בה משום בונה - אף שרוב הרבנים החתומים על המכתבים השונים אינם סוברים כך, כמדומני. האם אכן יש בחוברת חששות הנובעות רק מצד סברא זו, או שהבעיות שם תהיינה לכו"ע (היינו גם לסברת הגרשז"א)?
הכרעת גדולי הפוסקים בדורנו שכל הגברה בעלת משמעות של הזרם יש לחוש בה כאיסור דאורייתא
זנב לשועלים כתב:בעניין הרישום הדיגיטלי:
לא הבנתי דבר לאשורו מתוך הקונט' איך זה בעצם עובד. בעיקרון אני מסופק מאד אם שייך לאסור העברת חשמל במשהו שהוא גוף אחד וגם איננו מפעיל שום דבר.
אשמח אם מישהו יסביר את פעולת הסבר הזה בצורה ברורה.
איש.dot כתב:לא שמעתי על זה. זכור לי שבהקדמה למאורי אש מביא הגרש"ז סברא זו ודוחה אותה מכל וכל.
סינון כתב:טוב, זה נשמע שיש פה עסק מסובך יותר ממה שחשבתי...
עדיין אינני מבין שאם אני סוגר את הכפתורים של האורות ומדביק אותם בער"ש. גמרנו, אני פותח כשאני שומע פועל וזהו. מה כל העסק פה [אני שואל לא מתקיף] ?
קשר של קיימא כתב:השאלה מה עושים עד שיתקנו לי מה צריך
היימישער כתב:קשר של קיימא כתב:השאלה מה עושים עד שיתקנו לי מה צריך
מחברים את המקרר לשעון שבת ומכוונים אותו לרבע שעה עובד ורבע שעה כבוי לסירוגין, בזמן שהוא כבוי אפשר לפתוח את המקרר (הרעיון כבר הוזכר למעלה).
עשוי לנחת כתב:אבל יש דעה בשם הרב אלישיב [ולא שאני מבין את הצד הזה כ"כ] שאף בפתרון זה יש בעיה, שכן כשהנך פותח את המקרר הנך מכניס לתוכו חום, וגורם שלאחר זמן כשיחזור החשמל למקרר, יפעל המקרר יותר זמן ויותר חזק, ולכן גם פתרון זה אינו מוסכם לחלוטין.
זנב לשועלים כתב:הכרעת גדולי הפוסקים בדורנו שכל הגברה בעלת משמעות של הזרם יש לחוש בה כאיסור דאורייתא
מה זו הגברה בעלת משמעות? בדוגמא שבעמ"ח הקונט' נותן שם של קלנועית שבת באמת יש לחוש כי הקלנועית איננה נוסעת ע"י הזרם החלש וא"כ הוא מעביר אותה כהגדרת החזו"א "ממות לחיים" ע"י הגברת הזרם, אבל לכתוב משפט כזה ככלל זה די בעייתי מבחינת ההגדרה וגם לא נשמע לי נכון...
מן האמור מתבאר שדעת מרן זללה"ה דבהכנסת זרם לחוט יש לחוש משום בונה ולפ"ז נראה דבהגברת זרם לא יתכן להתיר ויש לאסור עכ"פ מדרבנן
אוהב אוצר כתב:לגבי המקררים הישנים ללא כרטיס פיקוד אולם עם תכונת ה'נו-פרוסט': הבעיה היא שמקדימים בפתיחת הדלת את הפעולה הזאת.
השאלה היא: האם אין בזה היתר של 'לא פסיק רישא' ו'לא מכיון' בדרבנן?
מאן מלכי כתב:יש עכשיו תוספות העלתי החדש יותר.
ערבי פסחים כתב:שמעתי שהעומד בראש משמרת השבת הוא הגאון אליהו בייפוס שליט"א מו"ץ בב"ד של הגרנ"ק שליט"א.
כשרות כתב:אכן מדובר בסטר קיי
מה הבעיות במקררים שלהם?
הבנתי שזה תכנות מובנה שמפעיל את המקרר שלא לפי תרמוסטט, ומשבית את כל הפונקציות הדיגיטליות (וכמובן מכבה את האור)
אז איפה הבעיה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: ברוךהשם ו־ 434 אורחים