מהיכא תיתי?בריסק כתב:וא"כ מסתמא ישנם ג"כ סימנין להכיר מי הוא מז' עממין
אני ממש לא מבין איך אתה קורא את המשפט בתור ספק ספיקא. וחבל, כי אני רוצה להבין.ברזילי כתב:אינני רואה בדיוקי הלשונות שהעלית ראייה חזקה, ומאידך השימוש בס״ס (בלא ו) לסוף-סוף, וכן הלשון ״דיש סוף סוף להקל לדינא״ לא נכנס באזני.
גם כאן לצערי אינני מבין. הקושיה שלי היא שלפי הבנתך בשבה"ל, הוא מפרש את השמועה רק על חלק מהגרמנים. לפי"ז מה שכתב בראש דבריו, לא דוחה את השמועה, אלא מתיר גם אליבא דהשמועה ללא צורך בספק ספיקא, דאחר בלבול האומות גרמני ללא סימנין הוי כסתם גוי.לדעתי באמת איו צורך בשום ס״ס לחיתון, וגם אין ס״ס כזה. כך להבנתי גם עיקר דעתו של השבה״ל, שהשמועה הנ״ל איננה בעלת משמעות לדינא. ומ״מ הוא הוסיף שאף אם נקבל את השמועה והכנות השואל שם, יש ס״ס להקל לעניין קבלת הגר.
ניים ושכיב כתב:אני ממש לא מבין איך אתה קורא את המשפט בתור ספק ספיקא. וחבל, כי אני רוצה להבין.
אולם כיון שהגענו למבוי סתום, אני קורא בזאת בקריאה של חיבה לחברים, מי שיש בכוחו לפרש את השבה"ל אליבא דברזילי, אנא יצטרף לדיון זה.
גאולה בקרוב כתב:בלי קשר לתוכן- נראה שלא כך ראוי לנסח כלפי חד מגדולי פוסקי וצדיקי הזמן ועמוד ההוראה, "פליאה עליו",
אלא כך: "עיון ובירור בדברי הגרש"ו".
וכבר כתב מרן הראי"ה שאין לנו בדור דבר שצריך להחמיר בו יותר מאשר ענין כבוד תורה.
ניים ושכיב כתב:דברי ברזילי א"צ חיזוק, לא ביקשתי שיכריעו בינינו אלא שיסבירו לי.
אני מבין שקשה להסביר מחמת קוצר המשיג (אני), ולכן ביקשתי ממי שיכול. יש אנשים שניחונו בכושר הסברה מיוחד.
לענ"ד אם היה אומר כמוך היה צריך לכתוב בנוסח שלך. עי' בהודעתי לעיל וראה שיש ג' חילוקים בין הנוסח שלך לנוסח שלו.פלתי כתב:מה יש עוד להסביר? הגרש"ו כותב שיש לקבל גר גרמני משום ס"ס, ספק הוא אינו עמלק ואפילו הוא עמלק, שמא הלכה כהרמב"ם שמקבלים גר עמלקי.
לענ"ד אלו לא דקדוקים, אלא המשמעות הפשוטה, והפירוש של ספק ספיקא מייחס לגרש"ו עילגות מופלגת. עד כדי כך, שמתחילה הייתי סבור שדי בציטוט לשונו של הגרש''ו כדי להוכיח את דברי. ולאחר שראיתי שדברי אינם מתקבלים, הראיתי באצבע את הבעיות שיש בפי' זה.הדקדוקים שלך למעלה בלשון נוסח הגרש"ו אינם מוכרחים ואין מדקדקים עד כדי כך בלשונות של פוסקים בני זמננו.
ודאי, והוא העיקר. עי' לעיל ותמצאנו. האם קראת את דברי ד' פעמים? :)האם יש עוד משהו להסביר?
משולש כתב:נכון מאוד,
אבל מכאן עד להכליל את כל השבטים הגרמניים בעמלקיות זה רחוק.
וגם לדבריך הם רק התערבו בהם ולא שכולם כך.
אם היטלר בא מאוסטריה אולי רק האוסטרים הם עמלקים?? (אגב, שמעתי שבאוסטריה יש הרבה יותר אנטישמיות מאשר בגרמניה).
זרע הארץ כתב:גרמניה היא לא עמלק אלא גוג ומגוג.
ומה שאמרו 'גרמניה של אדום' הכוונה שהיא סמוכה לה ומתקוטטת אתה, וכידוע גודל המלחמות שהיה לקיסרות הגרמנית עם איטליה. תן לחכם ויחכם.
שברי לוחות כתב:בהאי ענינא, מונח בזכרוני חידוש נורא בשם רבי צדוק שאף אם מקבלים גרים מזרע עמלק מ"מ מצוות מחיית עמלק לא נסתלקה מהם
וההורג אותם מקיים מצוות מחיית עמלק, האם יתכן כדבר הזה?
שברי לוחות כתב:שוב מצאתי מקומו והוא ברסיסי לילה אות לח
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים