למה אם הוא רשם את זה אז החשמל נהיה מעשה שבת? ולפני עיור לא נראה לי שאפשר להגיד פה כי זה זכותי להשתמש בחשמל ואם הוא עושה מלאכות זה עצוב מאד אבל זה בעיה שלו.מאן מלכי כתב:וטענת פיקו"נ לא יושיע פה כי אין זה פיקו"נ לרשום "הדלקתי טוריבנה בשעה 5" (כמו שכתבו בקונטרסים שמסתובבים פה בפורום), והדבר נגרם ע"י כל המשתמשים יחדיו.
זו בדיוק הנקודה שכאן אין התארגנות של אנשים להשתמש בחשמל בשבת שאז יש תביעה על כל או"א שהצטרף להתארגנות אלא שאין התארגנות הפוכה ואדם מסויים או אפילו מאה בנ"א שמצטרפים לגנרטור לא משפיעים על כך.ערבי פסחים כתב:אני אשאל שאלה פשוטה, התארגנו 10 אנשים להרים כוס גדולה מאד של יין כדי לתתו לנזיר ובאמת היה מספיק 9,
דובר כאן (למיטב הבנתי) על מלאכות שיצור החשמל איננו כרוך בהם רק שעובדי חברת החשמל עושים אותם תוך כדי הייצור ולכן אין כאן ל"ע גם אם אני ידעתי על כך מראש כי אני איני מניח מכשול לפניהם או מסייע להם לעבור עבירה אלא הם מחליטים לעבור עבירות בגלל שהדלקתי מזגן.ערבי פסחים כתב:ב. מה שאתה כותב על אולם שמחות, בנוסח השאלה מונחת התשובה, הרב כתב "ולפתע וכו'", הנה זה ודאי שאם אני מגיע לדוד חילוני בשבת ולפתע מוציא מצלמה לצלם אותי בשבת, זו בעיה שלו, לא ידעתי מזה לא בקשתי את זה ...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 350 אורחים