הדר"א באדרת אליהו בראשית ב, טו כותב:
אדם הראשון עליו השלום זכה להשקות את הגן, כמבואר בזוהר הקדוש, עיין שם
מה כוונתו שאדם השקה את הגן? ומה מקור הדברים בזהר? חיפשתיו ולא מצאתיו.
ברי היזיקא כתב:הדר"א באדרת אליהו בראשית ב, טו כותב:
אדם הראשון עליו השלום זכה להשקות את הגן, כמבואר בזוהר הקדוש, עיין שם
מה כוונתו שאדם השקה את הגן? ומה מקור הדברים בזהר? חיפשתיו ולא מצאתיו.
לומד_בישיבה כתב:השאלה היא לפני שנברא אדם הראשון מי השקה את הגן עדן והרי מקרא מלא הוא שלפני שנברא האדם לא היה עפר תיחוח, וכדי להרטיב את האדמה הוצרך להביא ענן שהשקה את הגן.
איש גלילי כתב:לומד_בישיבה כתב:השאלה היא לפני שנברא אדם הראשון מי השקה את הגן עדן והרי מקרא מלא הוא שלפני שנברא האדם לא היה עפר תיחוח, וכדי להרטיב את האדמה הוצרך להביא ענן שהשקה את הגן.
זה לא כתוב על הגן, זה כתוב "על כל פני האדמה", על הגן כתוב שיצא נהר מעדן להשקותו.
לא היה לפני ספר בראשית כדי לבדוק!!!
לומד_בישיבה כתב:איש גלילי כתב:לומד_בישיבה כתב:השאלה היא לפני שנברא אדם הראשון מי השקה את הגן עדן והרי מקרא מלא הוא שלפני שנברא האדם לא היה עפר תיחוח, וכדי להרטיב את האדמה הוצרך להביא ענן שהשקה את הגן.
זה לא כתוב על הגן, זה כתוב "על כל פני האדמה", על הגן כתוב שיצא נהר מעדן להשקותו.
הסתפקתי בזה ולא היה לפני ספר בראשית כדי לבדוק בכל אופן אולי ניתן לתרץ שנהרות אלו היו משקין את הגן. ובאמת כן הוא מפורש מהפסוק שהבאת שיצא נהר מעדן להשקותו - אני אומר מסברא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 270 אורחים