שיף כתב:אכן רבים מאוד מגדולי ישראל [בעיקר הליטאים] לא הקפידו ע"כ , מהגרח"פ שיינברג זצ"ל שמעתי לאחר ששאלוהו ע"כ שאינו מקפיד ע"ז השיב שהקפידא הוא דווקא שמשלב בחוזקה
תוכן כתב:כל בעיית שילוב הידים הוא משום פיכור ידים כן נראה לענ"ד, והמקור שפיכור ידים הוא שילוב אצבעות הוא בערוך הקצר. ולי הקטן והשפל נראה שזה אחיזת יד אחד בשני כדוגמת מבקש בקשה כדמשמע ברש"י בשבת, ואם כן אין בעיה כלל בשילוב אצבעות.
תוכן כתב:מקובל לומר שכוונת האר"י היא שילוב אצבעות, ולענ"ד כוונת האר"י הוא שילוב ידים כמו שעושים כשמבקשים משהו או מצטערים.
תוכן כתב:מקובל לומר שכוונת האר"י היא שילוב אצבעות, ולענ"ד כוונת האר"י הוא שילוב ידים כמו שעושים כשמבקשים משהו או מצטערים.
מה שנכון נכון כתב:תוכן כתב:מקובל לומר שכוונת האר"י היא שילוב אצבעות, ולענ"ד כוונת האר"י הוא שילוב ידים כמו שעושים כשמבקשים משהו או מצטערים.
ראית את לשון האר"י לפני שכתבת?
תוכן כתב:מה שנכון נכון כתב:תוכן כתב:מקובל לומר שכוונת האר"י היא שילוב אצבעות, ולענ"ד כוונת האר"י הוא שילוב ידים כמו שעושים כשמבקשים משהו או מצטערים.
ראית את לשון האר"י לפני שכתבת?
לא. ראיתי רק את הבאר היטב סימן צ"ה סק"ג.
אסור לאדם לחבר ולשלב אצבעות יד ימינו עם אצבעות יד שמאלו כמו שנוהגים בני אדם לעשות לפי תומם דרך מקרה, והטעם הוא לפי שהם כחות עליונים ימניים ושמאליים ואין לערבם.
גם יזהר שלא לחבר ולשלב עשר אצבעות ימין ושמאל זה עם זה, ולכוין בהם בשם אהוה שהוא בגימ' אצבע כנז' במקומו.
גם הזהירני וכו', ושלא לחבר ולשלב עשר אצבעות יד ימין ושמאל אלו עם אלו.
וגם יחבק ידיו כנגד החזה ויניח הימין על השמאל כדי למתק הדין שבו ולא ישלב האצבעות זה בזה לעולם שלא לערב כחות העליונים הימנים עם השמאלים.
איש יהודי1 כתב:הביאו כאן תמונות מגדולי ישראל שלא הקפידו בזה, וכן שאמרו בשמם שאין קפידא,. יש למישהו מקור כתוב לדברים, שכתבו מפורש שאין בעיה בזה?
יאיר כתב:קבלתי:
יסוד ושורש העבודה כתב לאיסור
[דרך אגב הוא למד אצל בעל הפרדס, שכותב ע"ע שקיבל את תורת הנסתר איש מפי איש, עד האר"י -ולא מספרים]
בשו"ת ישכיל עבדי נשאל על מנהג לוב לשלב את אצבעות הידים מאחור בשעת התפילה
ופסק להיתר דרך הכנעה
החלבן [הובא בספרי הרב שיינפלד -אוסרי לגפן -חלקם באוצה"ח]
אמר שאין חילוק בין שילוב ידו הימנית עם שמאל שלו או של אחר
בחוברת הספד על הגרי"א וינטרויב נאמר בשמו
[איני זוכר אם במפורש - עכ"פ בע"פ שמעתי מתלמידיו במפורש על ענין זה]
שאין לנו לחוש לזה
כי אין מעשינו פועלים כ"כ בשמים
העיברי כתב:וראו לציין לדברי הטור בהל' לולב שלא לנענע הלולב למעלה למטה צפון דרום דאז נראה שעושה שתי וערב באויר!
העיברי כתב:בזכרוני שבס' יסוד ושורש העבודה מביא [מהזוהר?] שאין לאחוז יד ביד היכא שאצבעות של יד אחד מונחים בין אצבעות יד השני, שעי"ז נראה כצלם
דרומי כתב:שילוב - בשינוי ניכר
כידוע לַכֹּל, כך הי' מנהגו בקודש משך עשרות בשנים, ואינו 'בלא משים לב'.איתן נוי כתב: . . תראה בתמונה שסה"כ אצבע אחת שלו משולבת ונראה שעשה כאן בלא משים לב.
אדרבא, יואיל כת"ר להציגה בפנינו ונדעה.איתן נוי כתב:אבל האמת שמצאתי תמונה הרבה יותר חזקה שהרבי זצ"ל משלב כל אצבעותיו אחת לאחת . .
לבי במערב כתב:כידוע לַכֹּל, כך הי' מנהגו בקודש משך עשרות בשנים, ואינו 'בלא משים לב'.איתן נוי כתב: . . תראה בתמונה שסה"כ אצבע אחת שלו משולבת ונראה שעשה כאן בלא משים לב.אדרבא, יואיל כת"ר להציגה בפנינו ונדעה.איתן נוי כתב:אבל האמת שמצאתי תמונה הרבה יותר חזקה שהרבי זצ"ל משלב כל אצבעותיו אחת לאחת . .
לא הי' ברור מתחלה בדברי מר כי אלי' כוונתו, ולפיכך העדפתי לברר הדברים.איתן נוי כתב:צירפתי קישור . .
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 513 אורחים