צולניק כתב:כמדומני שאומרים בשומע תפילה משום הספק בברכה.
נהר שלום כתב:עי' בהלכה ברורה לעניין הזמן הזה שאין לסטים שכתב שעדיין חייב לברך אפילו אם הולך 36 דקות בבוקר לעבודה ועוד 36 דקות בערב חזרה מהעבודה חייב לברך וע"ע בספר חזון עובדיה.
איזה ספק? אתה נוסע בדרך וח"ו יכול לקבל זריקות אבנים בכביש 443 או 6 וכו', והיום הזה גם אתה ח"ו לא מוגן בממ"ד מהטילים של עזה רח"ל.צולניק כתב:כמדומני שאומרים בשומע תפילה משום הספק בברכה.
אאאא_ב כתב:תפילת הדרך יש לאומרה טרם יצאה לדרך, ולא ידעתי מדוע צריך לאומרו בשמע קולינו, ואם משום ברכה הסמוכה לחברתה - אכן יש להסתפק בזה. וזכור לי מגמ' כתובות אצל ענייני שבע ברכות שברכה הסמוכה לחברתה חייב להיות קשור לעניין, כך שאם עושה בורא נפשות וכדומה אין זה נחשב ברכה הסמוכה.
סכינא חריפא כתב:אאאא_ב כתב:תפילת הדרך יש לאומרה טרם יצאה לדרך, ולא ידעתי מדוע צריך לאומרו בשמע קולינו, ואם משום ברכה הסמוכה לחברתה - אכן יש להסתפק בזה. וזכור לי מגמ' כתובות אצל ענייני שבע ברכות שברכה הסמוכה לחברתה חייב להיות קשור לעניין, כך שאם עושה בורא נפשות וכדומה אין זה נחשב ברכה הסמוכה.
כל הענין של ברכה הסמוכה לחברתה לסמוך את התפילה לברכה סתם הוא פלפול תמוה דאטו חז"ל לכן לא תקנו מטבע של ברוך בתפילת הדרך בכדי שאנחנו נעשה ברכת שהכל קודם לכן?
סכינא חריפא כתב:דברי השו"ע - הר"מ מרוטנבורג כשהיה יוצא לדרך בבוקר היה אומרה אחר יהי רצון כדי להסמיכה לברכת הגומל חסדים ותהיה ברכה הסמוכה לחברתה עכ"ל, ואפשר שסבר שתיקנו כן חז"ל לאומרה ביום היציאה לדרך בכלל ברכות השחר, אך מי שמברך סתם ברכה אקראית בכדי לסמוך אליה את תפילת הדרך זה באמת תמוה [וזהו שכתבתי 'כל הענין של ברכה הסמוכה לחברתה לסמוך את התפילה לברכה סתם' ודרך אגב הלשון פלפול תמוה על דברי גדולים באמת אינו ראוי].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 96 אורחים