גם זו לטובה כתב:הראי"ה בהפלס תרסד עמ' 79 האריך בזה הרבה עיי"ש.
גם זו לטובה כתב:כמד' שעניין הסתירות במשנת הראי"ה, תופס מקום נרחב בחקר משנתו, וכמד' שלא תמיד צריך לחפש תשובה, והמבין יבין.
גאולה בקרוב כתב:כמדומה שהכותב לעיל התכוון רח"ל בחוצפתו ועזותו להוריד מערך מרן הרב זצוק"ל, והריני מוחה בתוקף ובחוזק, כדי לא להיות מאלו דשמעי בזילותא דצורבא מרבנן ושתקי, וכש"כ במרן קודש הקדשים שהוא גדול הדור ורוח אפינו, ולאורו ניסע ונלך עד ביאת משיח צדקנו.
וענין הסתירות מגוחך ביותר, וכי אם יש סתירות רבות בש"ס וראשונים ואחרונים- נאמר כאלו משפטי עזות? תעמול ותבין! ופוק חזי שאת ספר קהלת רצו לגנוז ש"דבריו סותרין זה את זה", עדשעמלו ומצאו חילוקים.
מבואר שדעתו היתה לקרב חוטאים מאד.
המעיין כתב:אגב הראייה מקהלת היא ראייה לסתור, היינו שאם יש לנו ספר שדבריו סותרים זה את זה ואין אנו יודעים ליישבו ראוי לגנזו. כמובן שאפשר לדחות ולחלק בין חז"ל אלינו ובין ספר שנכנס לכ"ד ספרים לאחרים אבל עד כמה שאתה מביא משם ראייה לעניין היא ראייה לסתור.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 104 אורחים