עשוי לנחת כתב:אכן ספר יפה וחשוב, אם כי היודעים אומרים לקחתו בערבון מוגבל.
חלק מהמתעסקים בפסקיו של הגריש"א, טוענים שהוא מגזים מאוד, בגישה לחשמל בשבת ועוד.
מאן מלכי כתב:עשוי לנחת כתב:אכן ספר יפה וחשוב, אם כי היודעים אומרים לקחתו בערבון מוגבל.
חלק מהמתעסקים בפסקיו של הגריש"א, טוענים שהוא מגזים מאוד, בגישה לחשמל בשבת ועוד.
גבי החשמל לא יודע למה זה נקרא שהוא מגזים, דבר אחד ששכנע אותי מאד חזק לשמוע שהגריש"א החמיר בזה מאד הוא המכתב שלמטה שראיתי בקונטרס אחר על החשמל, ובו מתבאר שהורה שלא יפתחו ולא ילמדו בישיבה אם אין גנרטור "ואין אנו אחראים עליהם" מההוראה הזו אנו חושב שרואים שהוא נקט שזה לא עוד איזה חומרה טובה או איזה הידור חשוב אלא או אסור מעיקר הדין או קרוב לזה ועכ"פ בשבילי זה מספיק בכדי להאמין שהוא לקח את הענין 'כבד מאד'
צולניק כתב:לא ברור מה עשה לך בדיוק המכתב הזה שאין בו כלל נידון והוראה הלכתית אלא צורת הנהגה של ישיבה וכו',
ערבי פסחים כתב:למה נושא מפלגתי ?! אדרבה כמעט פה אחד הרבנים מכל העדות והחוגים חוששים בזה לאיסור כ"א מטעמו (אם מצד לפני עור אם מצד שמא ירבה וכו'). ואם אתה רוצה, תהיה ענייני תעלה סברות למה אתה רוצה להקל נגד גדולי הדור של היום ואם דבריך אמייתים חזקים וישרים, לחיים, תשתמש !!!
נושא הפאות הוא ההפוך, שכמעט ולא נמצא מגדולי הדור היום שפוסקים מדינא לאיסור אלא בעיקר מעודדים ומודים שמטפחת זה יותר צנוע וכדאי וכו', ויש המנסים למצוא כל רב שאמר איזה מילה להחמיר בנושא ומנסים למשוך את כולם לצד האיסור. האם בנושא החשמל זה כך ? כדאי ללמוד את דברי הפוס' בענין ולנסות להתמודד ולחשוב למה לא אמרו כמו שאני חושב שזה מותר ודלא כמו הקיצוניים...
מאן מלכי כתב:צולניק כתב:לא ברור מה עשה לך בדיוק המכתב הזה שאין בו כלל נידון והוראה הלכתית אלא צורת הנהגה של ישיבה וכו',
לא אבין, אדרבה הנהגה של ישיבה ובפרט בעיני מרן זצ"ל שהאיחוד והחיזוק שיש בלימוד בישיבה ומאידך ענין הביטול דרבים שיש בהשבתת ישיבה - הם שיקולים מעל הכל וכל ההידורים והחומרות 'החשובים' לא ישוו לה. ואם בכל זאת הוא השביתה ואמר "אין אחראים עליהם" ד"ז ניתן להגיד רק שכנגד ההפסד עומד הלכה ברורה שאין לעבור עליה גם בשביל ללמוד, ופשוט.
צולניק כתב:הרבנים לא כתבו אסור הם כתבו ראוי, ואמנם דבר שראוי לעשותו הוא אכן כפשוטו כך ראוי לעשות אך צריך לזכור תמיד שיש ראוי ויש אסור, ואע"פ שהדבר אינו בגדר אסור מוצאים אנו חוברות שלמות ותעמולות בלתי פוסקות להניע אנשים שלא להשתמש בחשמל שיש בו חילול שבת הרבה יותר מנושאים אחרים שיש פוסקים שאסרו אותם [למשל, לפתוח בקבוקי שתיה בשבת].
צולניק כתב:הרבנים לא כתבו אסור הם כתבו ראוי, ...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 536 אורחים