ר_חיים_הקטן כתב:כן. שרוג (סב סבו של יצחק) חי ר' שנה אחרי לידת נחור.
נחור היה בן כ"ט שנה כשהוליד את תרח ותרח היה בן ע' שנה בלידת אברהם (למ"ד שהיה אברהם הבכור ויש בזה מח') ואברהם היה בן ק' שנה בלידת יצחק. נמצא שיצחק נולד קצ"ט שנים לאחר שנולד נחור ולשנה שלאחריה נפטר שרוג.
(חשבון פשוט ע"פ תאריכים הכתובים בפ' נח)
ר_חיים_הקטן כתב:כן. שרוג (סב סבו של יצחק) חי ר' שנה אחרי לידת נחור.
נחור היה בן כ"ט שנה כשהוליד את תרח ותרח היה בן ע' שנה בלידת אברהם (למ"ד שהיה אברהם הבכור ויש בזה מח') ואברהם היה בן ק' שנה בלידת יצחק. נמצא שיצחק נולד קצ"ט שנים לאחר שנולד נחור ולשנה שלאחריה נפטר שרוג.
(חשבון פשוט ע"פ תאריכים הכתובים בפ' נח)
תוכן כתב:ר_חיים_הקטן כתב:כן. שרוג (סב סבו של יצחק) חי ר' שנה אחרי לידת נחור.
נחור היה בן כ"ט שנה כשהוליד את תרח ותרח היה בן ע' שנה בלידת אברהם (למ"ד שהיה אברהם הבכור ויש בזה מח') ואברהם היה בן ק' שנה בלידת יצחק. נמצא שיצחק נולד קצ"ט שנים לאחר שנולד נחור ולשנה שלאחריה נפטר שרוג.
(חשבון פשוט ע"פ תאריכים הכתובים בפ' נח)
אתה צודק. אבל יש להעיר, מה אם נחור היה בן כ"ט שנה ושס"ד יום כשהוליד את תרח, ותרח היה בן ע' שנה ושס"ד יום כשהוליד את אברהם, ואברהם היה בן ק' שנה ושס"ד יום כשהוליד את יצחק, ואז נחור לא היה יכול לראות את יצחק.
תוכן כתב:מנין לך בכלל שהם נפגשו?
הכהן כתב:למיעוט הבנתי ודלות השגתי, התורה הביאה את המספרים הללו כדי שנחשב מהם שנות עולם, ולא כדי 'לבלבל' אותנו, כך שכל "אולי זה לא היה בדיוק כמו שכתוב רק בכאילו" מכל סיבה שהיא, מחטיא את כוונת התורה.
הכהן כתב:מהיכי תיתי שבכל מקום שמוזכרת שנה אמרינן ל' יום בשנה חשיב שנה? אני מצאתי רק במקום אחד 'אמר רבא שנים מקוטעות הוו' (מגילה יא ע"ב), למה לא אמר ל' יום בשנה חשיב שנה?
הכהן כתב:למיעוט הבנתי ודלות השגתי, התורה הביאה את המספרים הללו כדי שנחשב מהם שנות עולם, ולא כדי 'לבלבל' אותנו, כך שכל "אולי זה לא היה בדיוק כמו שכתוב רק בכאילו" מכל סיבה שהיא, מחטיא את כוונת התורה.
הכהן כתב:שנה זו שנת חמשת אלפים ושבע מאות ושבעים וארבע לבריאת העולם למנין שאנו מונין פה, מבוסס על חשבון זה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 295 אורחים