הכהן כתב:ונפשי בשאלתי, למה לא דנו באברכי כולל אי חשיבי כסמוכין על שולחן ראש הכולל או נדיביו?
לג. בחורים ואברכים שאוכלים בישיבה, צריכים לומר בברכת המזון ברכת האורח, ויאמרו הרחמן הוא יברך את השולחן וכו', וכן הרחמן הוא יברך את בעלי הסעודה וכו', ויכוונו לנדיבים שתרמו סעודה זו.
לג. כן נראה פשוט שבחורי ישיבות ואברכים חשובים לענין זה כאורחים, ויש להם לברך ברכת האורח, אולם לא יאמרו הרחמן יברך את בעה"ב, כיון שאין מנהלי המקום נחשבים בעה"ב, אלא כגבאים, אלא יאמרו את בעלי הסעודה, והכוונה לנדיבים שתרמו סעודה זו. וראה בשו"ע בסימן ר"א סעיף ג' ובמג"א שם ס"ק ד' בגודל חיוב ברכת האורח.
רחמים כתב:הכהן כתב:ונפשי בשאלתי, למה לא דנו באברכי כולל אי חשיבי כסמוכין על שולחן ראש הכולל או נדיביו?
שו"ת אור לציון חלק ב פרק מו - הלכות ברכותלג. בחורים ואברכים שאוכלים בישיבה, צריכים לומר בברכת המזון ברכת האורח, ויאמרו הרחמן הוא יברך את השולחן וכו', וכן הרחמן הוא יברך את בעלי הסעודה וכו', ויכוונו לנדיבים שתרמו סעודה זו.
שו"ת אור לציון חלק ב - הערות פרק מו - הלכות ברכותלג. כן נראה פשוט שבחורי ישיבות ואברכים חשובים לענין זה כאורחים, ויש להם לברך ברכת האורח, אולם לא יאמרו הרחמן יברך את בעה"ב, כיון שאין מנהלי המקום נחשבים בעה"ב, אלא כגבאים, אלא יאמרו את בעלי הסעודה, והכוונה לנדיבים שתרמו סעודה זו. וראה בשו"ע בסימן ר"א סעיף ג' ובמג"א שם ס"ק ד' בגודל חיוב ברכת האורח.
בד_קודש כתב:ג. לשיטתך נמצא שכולם חייבים היום באמירת ברכת האורח וראה מש"כ ערוך השולחן או"ח ברכות - מה היא הברכה שהאורח מברך לבעה"ב יהי רצון שלא יבוש בעל הבית הזה בעולם הזה ולא יכלם לעולם הבא ויצלח מאד בכל נכסיו וכו' ופשוט הוא דעכשיו שכל אחד מברך ברהמ"ז מחוייב כל אורח לברך ברכה זו אף שלא כיבדו בעה"ב בברכת הזימון, ואולי עתה לא אמרינן כלל דאורח מברך דזיל בתר טעמא ודו"ק.
הכהן כתב:לדון במקבלי פרס מקופות צדקה, אי חשיבי כאורח לענין זה, ואם מקבלי מצרכים/תוי קניה/כסף צריכים לברך בברהמ"ז את גבאי הקופה או את נדיביה.
הכהן כתב:אני רואה את זה כסוג של אלימות
צופר הנעמתי כתב:אני חושב שהוא התכוון שהוא רואה את תופעת הפלקטים שהתלוננת עליה כסוג של אלימות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 296 אורחים