תוכן כתב:שו"ת אומנות שו"ת דרמה, מי רוצה לנחש לאיזה מגזר שייך הרב המחבר.
איש רגיל כתב:איני יודע מי זה חיים פוטוק, אך אני חולק עליך לגבי אומנות, מה לא לגיטימי בזה? באמנות לא מלמדים שום דבר שלילי.
המעיין כתב:הרב תוכן, קראת את הספר שו"ת אמנות לפני שהתנפלת עליו כך? או שרבנים מהמגזר ההוא אינם זכאים אפילו לבדיקה מהסוג הזה?
תוכן כתב:איש רגיל כתב:איני יודע מי זה חיים פוטוק, אך אני חולק עליך לגבי אומנות, מה לא לגיטימי בזה? באמנות לא מלמדים שום דבר שלילי.
תקרא את חיים פוטוק, או תרשם לכמה קורסים בבצלאל ואז תדע.
איש רגיל כתב:תוכן כתב:איש רגיל כתב:איני יודע מי זה חיים פוטוק, אך אני חולק עליך לגבי אומנות, מה לא לגיטימי בזה? באמנות לא מלמדים שום דבר שלילי.
תקרא את חיים פוטוק, או תרשם לכמה קורסים בבצלאל ואז תדע.
לא אני ולא אתה למדנו בבצלאל ואין לי מושג מה הם מלמדים מלבד אמנות. לי יש היכרות טובה עם עולם האמנות, ולמיטב ידיעתי אין צורך להתחכך בשום דבר אסור בכדי להיות אמן. מלבד שבספרות מקצועית של אמנות עשויים להמצא מראות לא צנועים, אך זו בעיה כללית בעולם. ודי בזה.
תוכן כתב:המעיין כתב:הרב תוכן, קראת את הספר שו"ת אמנות לפני שהתנפלת עליו כך? או שרבנים מהמגזר ההוא אינם זכאים אפילו לבדיקה מהסוג הזה?
השם הוא מה שמעיק. שו"ת אומנות אולי אפשר איך שהוא בדוחק להסתדר איתו, אבל שו"ת דרמה הדגיש את הסאה. אם המחבר היה קורא לספר שו"ת בירה, גם אז היית טוען שראוי לקרוא את הספר קודם לפני שמביעים ביקורת?
בס"ד
ערב סוכות תשע"ד
הרב דוד ספטור זצ"ל
התבשרנו אתמול בבשורה הנוראית על פטירתו של רב הישוב לשעבר והתמלאנו בצער עמוק ובעצב רב , כל מי שהכיר אותו ידע שזהו אחד מלו' צדיקים רב גדול בתורה והלכה שכל חייו היו תורה ואמונה וגמילות חסד עם הבריות .
היכרתי את הרב דוד ספקטור זצ"ל לפני כ20 שנה כשהגיע לישיבת מרכז הרב לנסות לגייס גרעין משפחות שיגיע לחזק את הישוב שמנה אז כ50 משפחות ובקושי היה מנין בשבת.
הרב הגיע לפגישות רבות עד שהצליח לארגן קבוצה ראשונה של משפחות ובתנאי שיהיו לפחות 10 משפחות ,במפגש האחרון לפני ההחלטה לעליה לישוב היו רק משפחות בודדות שהסכימו להגיע ובאותו יום הרב הגיע לפגישה ואמר הייתי היום כל היום בכותל בתפילות להצלחת הישוב ,באותו מעמד הודיעו רק 4 משפחות שיגיעו לישוב והחלטנו לעלות בכל זאת ,בתוך כשבועיים הצטרפו כל שאר המשפחות ובקיץ עברנו לנוקדים 10 משפחות של זוגות צעירים מישיבות שונות ,המהלך לקח כשנתיים ונחל הצלחה רבה כשהישוב הגיע לכ80 משפחות .
הרב חי בישוב תוך הקרבה אישית עצומה ,עם ילדים בגיל מבוגר יחסית שלא היו להם כמעט ילדים בני גילם ,הרב עזב את משפחתו בהולנד משפחה אמידה ועלה לארץ בגיל צעיר ולמד בישיבת מרכז הרב ,הרב עזב את מגוריו עם חברים מסוגו שגדלו איתו בישיבה ועבר עם משפחתו לנוקדים לסביבה בה אין לו תנאים מינימליים ולא חברים טבעיים מסוגו והכל במסירות נפש למען מטרה עצומה אותה ראה כשליחות ,חיזוק הישוב ורבנות בישוב מעורב.
הרב פעל במרץ רב להקמת המקווה נשים בישוב והיה גאה ברמת המקווה הלכתית ובפאר היחסי בביקורי ההיכרות עם הישוב הרב היה מראה קודם כל את המקווה.
הרב הקים את הערוב לישוב וחיבורו לכפר אלדד למנוע חילול שבת מההולכים ברגל .
הרב טיפל באופן אישי במשפחות נזקקות ודאג למחסורם מבלי שיחשבו שהם מקבלים תרומות. הכיר כל משפחה בישוב באופן אישי ודאג לטפל בבעיות אישיות ומשפחתיות שנתקל בהם .
הרב לא היה צבר מחוספס והיה קצת חריג בנוף הישוב גם בלבושו הרבני ולמרות דמותו הרבנית הרב התחבר עם כל סוגי האוכלוסייה בישוב והיה מדבר עם כל אחד בשפתו בשמירות ובמשחקים ,ומעורב בדעת עם הבריות כך היה הרב מכיר ויודע את כולם ביתו היה פתוח לרווחה לכל תושבי הישוב ולכל אורח באשר הוא.
הרב היה בתפקידו במשרה מלאה 24 שעות ביממה ועסק בכל צרכי הדת בישוב היה מזרעו של אהרון הכהן אוהב שלום ורודף שלום ומשכין שלום בין כל אדם ואדם,בסבלנות אין קץ ובחיוך תמידי מאיר פנים היה הרב יושב שעות עם תושבים בנסיון לפתור את המחלוקות.
לצערי גם הרב ספג עלבונות אך היה מהנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ואינם משיבים עליהם הכתוב אומר "ואוהביו כצאת השמש בגבורתו"
לראות את הרב בחיי היום היה שיעור בבין אדם לחבירו ושעור במידות ענווה עצומה ,צניעות ופשטות אישית ומשפחתית,הרב חף מכל גאוה וברח מהכבוד חלק כבוד רב לכל אדם,כשהגיע רב אורח לישוב הרבה חלק לו כבוד רב כאילו היה רבו, נמנע מהנאות העולם הזה והיה נדמה שהשינה והאכילה היו בשבילו כורח .הרב היה מופת לסובלנות וסבלנות עד אין קץ לכל פונה ולכל נושא הדורש טיפול בישוב גם כשהיה צריך להעיר למישהו הרב היה מדבר אתו בזהירות רבה ומסביב לנושא שלא יחשוב לרגע שהרב מותח עליו ביקורת .
בשנים הראשונות החזקנו מנין מצומצם מאוד שבקושי התקיים והיו שהציעו לבטל את המנין ולהתפלל בעיר או בישוב אחר והרב התנגד בכל תוקף ואף פעם לא התיאש ולא ויתר על התפילה בישוב ועל המנין עד שיגיע העשירי כך בכל נושא בו עסק. בשנים הראשונות מדי שבוע העביר את השיעור השבועי גם עם תושב אחד או שניים לא ויתר ולא התייאש שנים רבות עד שגדל הישוב .
הרב פעל בנושאים רבים לפיתוח הישוב והיה מעורב בכל הנושאים בישוב גם אלו שאינם צורכי הדת היה מעורב במזכירות ובבניה החדשה ודאג לנושאים רבים.
הרב מנע מחלוקת בכל מחיר גם בויתורים רבים ובביטול של דברים שהיו עלולים לגרום למחלוקת או שחשש שיביאו לידי מחלוקת .
המעיין כתב:אולי אחרי הדיון המרתק הזה בשמות ספרים מישהו יביא קצת תשובות מתוך הספר עצמו?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 708 אורחים