מאיר סובל כתב:בזכרוני שיש מקור שמביא שלהיות טיפש זה איסור מדאורייתא.
לא מוצא את זה כרגע.
אגב, למה השאלה רק על לחלוק על המשנה ברורה מסברא?
מה עם לחלוק על הבית יוסף מסברא? ועל הרמב"ם מסברא?
ואם הסברא של חז"ל לא ניראית, אפשר להכריע מסברא כמו תנא אחד נגד אחר?
ובכלל בשביל מה צריכים את כל התורה, אם הסברא האנושית של כל אחד זה דבר כל כך מכריע?
פלתי כתב:מאיר סובל כתב:בזכרוני שיש מקור שמביא שלהיות טיפש זה איסור מדאורייתא.
לא מוצא את זה כרגע.
אגב, למה השאלה רק על לחלוק על המשנה ברורה מסברא?
מה עם לחלוק על הבית יוסף מסברא? ועל הרמב"ם מסברא?
ואם הסברא של חז"ל לא ניראית, אפשר להכריע מסברא כמו תנא אחד נגד אחר?
ובכלל בשביל מה צריכים את כל התורה, אם הסברא האנושית של כל אחד זה דבר כל כך מכריע?
קצת הגזמת.
החזו"א והרבה מגדולי זמננו ראו לחלוק על סברת המ"ב בהרבה מקומות. כך היא דרכה של תורה וגם המ"ב עצמו בכמה מקומות חלק על גדולים וקדמונים ממנו.
אפשר להכריע מסברא כמו תנא אחד נגד אחר?
מאיר סובל כתב:ואם הסברא של חז"ל לא ניראית, אפשר להכריע מסברא כמו תנא אחד נגד אחר??
מה שנכון נכון כתב:בנו"כ של הרמב"ם מצוי הרבה פעמים שהרמב"ם הכריע כאחד התנאים רק משום דמסתבר טעמיה. .[/size]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 122 אורחים