רונן כתב:פוסקים שפסלו פרגולה לסוכה מכמה סיבות: לא תמיד עשויה לשם צל , מחוברת במסמרים דפסולו מדאו' כמבואר בשעה"צ , ומ"מ אם הפרגולה חמתה מרובה אפשר לסכך על זה, מדוע אין בזה בעיה של מעמיד הרי החפצא של הסכך פסול מדאו' ? , וכן הוקשה לי במשנ"ב תרכ"ו סוף ס"ק יז, דמותר לסכך על גבי הלאטעש (שהם קורות שעליהם היו רעפים ולא עשויים לשם צל) מדוע אין איסור מעמיד, ראיתי שיש על זה שם הערה בדרשו אך לא ממש הבנתי...
בברכה המשולשת כתב:כל הפוסקים פסלו את הפרגולה כסכך, ועל כך שאל למה לא לפסול אותה אפילו כמעמיד
רונן כתב:"מדוע אין בזה בעיה של מעמיד" ... עד כאן לשוני... ר"ל : איך אפשר לסכך על גבי הפרגולה הרי היא עצמה פסולה מדאו' דהוי סוכת קבע , ולכאורה זה כמו לסכך על שיפודין דאסור מגזירת ''מעמיד'' ....
כנראה צ"ל שכיוון שכל הגזירה היא שמא יסכך באותו חומר של המעמיד אין מסתכלים על כל פרטיו של המעמיד (דהיינו שאותו החומר קבוע במסמרים או שהונח שלא לשם צל) אלא רק על סוג החומר עצמו ...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים