תולדות אדם כתב:מקור אין לי הסברה הסברא נראית פשוטה, שאם טעם גזירת חז"ל לטמא קבר שפינוהו, כדי שלא יפנוהו, הרי זה לא שייך לאחר תחיה"מ.
יגל כתב:נדה סט:-ע:
תנו רבנן שנים עשר דברים שאלו אנשי אלכסנדריא את רבי יהושע בן חיננא ג' דברי חכמה ג' דברי הגדה ג' דברי בורות ג' דברי דרך ארץ .... שלשה דברי בורות אשתו של לוט מהו שתטמא אמר להם מת מטמא ואין נציב מלח מטמא בן שונמית מהו שיטמא אמר להן מת מטמא ואין חי מטמא מתים לעתיד לבא צריכין הזאה שלישי ושביעי או אין צריכין אמר להן לכשיחיו נחכם להן איכא דאמרי לכשיבא משה רבינו עמהם.
חכם באשי כתב:תולדות אדם כתב:מקור אין לי הסברה הסברא נראית פשוטה, שאם טעם גזירת חז"ל לטמא קבר שפינוהו, כדי שלא יפנוהו, הרי זה לא שייך לאחר תחיה"מ.
איה מקום הטעם לגזירת חז"ל זו?
חכם באשי כתב:בזמן הבית, לא קברו מתים בהר הזתים. נקודה.
ואולי באמת, לעתיד לבוא, יחפשו הר אחר שכנגד בית המקדש ויזו כנגדו.
עכ"פ אין זה מקור בעבורי אלא סברא. ואני מחפש מקור.
חכם באשי כתב:אך באמת, קשה לי להאמין שאף אחד לא כתב במפורש מה יהיה דינו של בית הקברות.
יגל כתב:נדה סט:-ע:
תנו רבנן שנים עשר דברים שאלו אנשי אלכסנדריא את רבי יהושע בן חיננא ג' דברי חכמה ג' דברי הגדה ג' דברי בורות ג' דברי דרך ארץ .... שלשה דברי בורות אשתו של לוט מהו שתטמא אמר להם מת מטמא ואין נציב מלח מטמא בן שונמית מהו שיטמא אמר להן מת מטמא ואין חי מטמא מתים לעתיד לבא צריכין הזאה שלישי ושביעי או אין צריכין אמר להן לכשיחיו נחכם להן איכא דאמרי לכשיבא משה רבינו עמהם.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 475 אורחים