ד. צלב (שתי וערב) שתולין אותו הנוצרים בצוארם, אין לו דין עבודה זרה, שלא נעשה אלא לזכרון בעלמא, ומותר בהנאה, כיון שאין דרך להשתחוות לו, והוא הדין לצלב הניתן לאיש נכבד מאת המלכות לאות הוקרה וכבוד, (מדליה), שאין בו כל חשש שהשתחוו לו, שמותר לאיש ישראל לעונדו על חזהו ולהתכבד בו, כיון שאין בו סרך של עבודה זרה, רק לכבוד בעלמא, אלא שטוב שלא לעונדו תמיד, אלא רק בשעה שמבקר אצל אנשי השלטון, ובהופעות רשמיות, וכיוצא בזה. [שו"ת יחוה דעת ח"ג סי' סה. הליכות עולם ח"ז עמוד רעז].
שברי לוחות כתב:ראיתי מביאים בשם היעב"ץ שלא ללבוש כובע משולש כי הוא מורה על אמונת השילוש.
כנסת ישראל כתב:הסמל האירי המסורתי לשילוש --- שנטבע על ידי פטריק ---, הוא התלתן (למרות שהוא מזוהה לעתים גם עם החמציץ שגם הוא בעל שלושה עלעלים).
מתוך ויקיפדיה -תילתן
תוכן כתב:כנסת ישראל כתב:הסמל האירי המסורתי לשילוש --- שנטבע על ידי פטריק ---, הוא התלתן (למרות שהוא מזוהה לעתים גם עם החמציץ שגם הוא בעל שלושה עלעלים).
מתוך ויקיפדיה -תילתן
לא מפי ויקפדיה אנו חיים.
בוצינא כתב:בהתקרב ימי החנוכה בהם גזירת יוון שכתבו על קרן השור אולי יהיה למאן דהו תשובה
גם זה יעבור כתב:קדושת לוי - דרושים לחנוכה
ובפרט שראיתי היום שבעונותינו הרבים נפרצה פרצה באחינו בית ישראל לשחוק בקארטין וקל בעיניהם דבר זה. אבל הוו יודעים שבכל קארט יש בודאי קליפה גדולה אשר לא ראויה להזכירה.
איש_יהודי כתב:שמעתי שא' מגדולי ישראל (כמדומני ר' לוי יצחק מבארדיטשעוו) ראה א' משחק בקארטין ואמר שיש בזה טומאת עבודה זרה
כמו כן א' מגדולי ישראל שהיה מעשה שביקשו על אחד פעמיים פעם אחת שיחק בקארטין ופעם אחת היה סנדק ומכיון שאיני זוכר המעשה בדיוק לא אכתבהו ואם ימצא מישהו מקורו נא להודיעני.
אישצפת כתב:להלן צילום מהספר 'הזקן הפשוט' עובדות והנהגות של הגאון החסיד רבי שמעון חירארי זצוק"ל שנכתב על ידי בנו הגאון רבי יוסף שליט"א.
'הרבי' הנזכר בסיפור זה הוא החסיד שבכהונה רבי יוסף סוסו הכהן רבה הראשי של גאבס שבתוניס.
עקביה כתב:אישצפת כתב:להלן צילום מהספר 'הזקן הפשוט' עובדות והנהגות של הגאון החסיד רבי שמעון חירארי זצוק"ל שנכתב על ידי בנו הגאון רבי יוסף שליט"א.
'הרבי' הנזכר בסיפור זה הוא החסיד שבכהונה רבי יוסף סוסו הכהן רבה הראשי של גאבס שבתוניס.
המעשה הנורא הזכיר לי מעשה נורא אחר; מסופר על אחד הצדיקים, שאמרו לו שרב פלוני אמר עליו שהוא קליפת נוגה. אמר הצדיק, אני קליפת נוגה? הוא קליפת בננה!
אישצפת כתב:ימחל לי כבודו. אבל לא זכיתי להבין כוונתו. יש כאן דיון על איסור שימוש בקלפי משחק אם יש לזה סיבה. ועל זה הובאו מקורות מגדולי החסידות שכתבו שיש לתמונות והצורות שעליהם כוונה מכוונת מצד הקליפות להשפיע על המשחק בהם. ואנכי אי"ש צ'עיר לא באתי אלא כיהודה ועוד לקרא להוסיף מקורות שראיתי בענין זה על עוד חכמים שנזהרו. מנגד לא ראיתי עדויות על גדולי ישראל ליטאים או מזרחיים שהיה להם ענין בדוקא לשחק בקלפים אלו. אם כבודו רוצה לא לקבל את דברי גדולי החסידות מסיבות הכמוסות עמו שיערב לו. אבל בגמרא לימדו אותנו 'גברא רבה אמר מילתא לא תחיכו עליה'.
שמש כתב:מסתבר יותר שרבנים שרצו להרחיק את צאן מרעיתם ממשחקי הקלפים וההימורים השתמשו באיומים מעין אלו כדי להטיל אימה על המון העם (שכידוע נרתעים יותר משדים ולילין מאיסור הילכתי) מאשר לקבל את כל הטענות המוזרות על קליפת הקלפים והדומינו (ובדומינו ראלי יש להקל)...
ולשאלת פותח האשכול (לגבי התלתן) אאל"ט בביהכ"נ החורבה היה (וישנו גם כיום אחר השיפוץ) חלון בצורה זו מעל ארון הקודש למול פני המתפללים ומדשתקי רבנן שמע מינה...
שמש כתב:שמא תוכל לומר מי עובד את הצורות האלה?
שמש כתב:הביאו את האגדה הזו לעיל, אך ככל הידוע כיום אין אומה ולשון העובדים לצורות אלו ובפרט לא תיאסר סתם צורה מודפסת שנעשתה לשם משחק ולא לעובדה (אפי' אם אכן היה מקורה בדמות דומה שהייתה לע"ז כאומר נעשה אפרודיטי נוי למרחץ) וכמשנ"ת.
אישצפת כתב:שמש כתב:הביאו את האגדה הזו לעיל, אך ככל הידוע כיום אין אומה ולשון העובדים לצורות אלו ובפרט לא תיאסר סתם צורה מודפסת שנעשתה לשם משחק ולא לעובדה (אפי' אם אכן היה מקורה בדמות דומה שהייתה לע"ז כאומר נעשה אפרודיטי נוי למרחץ) וכמשנ"ת.
האם אין בעיה כיום במרקוליס/פעור וכדומה שכיום אין עובדים אותם?.
אם האבן הספציפית הזו נעבדה ולא 'בוטלה' יתכן שיש בעיה.
האם אין בעיה בקלפים עם צורת שתי וערב שנעשו לצורך משחק ולא לעבודה? לא. אין שום בעיה.
שמש כתב:אישצפת כתב:שמש כתב:הביאו את האגדה הזו לעיל, אך ככל הידוע כיום אין אומה ולשון העובדים לצורות אלו ובפרט לא תיאסר סתם צורה מודפסת שנעשתה לשם משחק ולא לעובדה (אפי' אם אכן היה מקורה בדמות דומה שהייתה לע"ז כאומר נעשה אפרודיטי נוי למרחץ) וכמשנ"ת.
האם אין בעיה כיום במרקוליס/פעור וכדומה שכיום אין עובדים אותם?.
אם האבן הספציפית הזו נעבדה ולא 'בוטלה' יתכן שיש בעיה.
האם אין בעיה בקלפים עם צורת שתי וערב שנעשו לצורך משחק ולא לעבודה? לא. אין שום בעיה.
כונתך כנראה לר' יעקב מאיר, ומביא זאת הרע"י ביחו"ד ג,סה. ועש"ע בתשובה. [כמדומני שיש תמונה של עמיתו הראי"ה עם מדליה זו כשהיא מוסתרת בחלקה ע"י המעיל].ארזי הלבנון כתב:בזכרוני שאחד מגדולי ישראל קיבל שרשרת צלב כאות הוקרה מאחד הכמרים ואף ענד אותה ויש לו תמונה איתה. מישהו יודע באיזה גדול מדובר?
מה שנכון נכון כתב:כונתך כנראה לר' יעקב מאיר, ומביא זאת הרע"י ביחו"ד ג,סה. ועש"ע בתשובה. [כמדומני שיש תמונה של עמיתו הראי"ה עם מדליה זו כשהיא מוסתרת בחלקה ע"י המעיל].ארזי הלבנון כתב:בזכרוני שאחד מגדולי ישראל קיבל שרשרת צלב כאות הוקרה מאחד הכמרים ואף ענד אותה ויש לו תמונה איתה. מישהו יודע באיזה גדול מדובר?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 162 אורחים