אך לכאו' 'רוחני' הוא מלשון 'רוח', הלא כן? ו'רוח' הוא דבר שאפשר להרגישו באחד מחמשת החושים, אם כי אי אפשר לראותו, ומן החלל אפשר 'לראות' גם רוחות חזקות, ובכ''ז הרי הוא רוח ולא גשם. ואיני כותב להחליט אלא כמסתפק.
רחמים כתב:אני חושב שלא, אבל יש שמשוכנעים שכן וצריכים תשובה ניצחת...
אוצר החכמה כתב:אך לכאו' 'רוחני' הוא מלשון 'רוח', הלא כן? ו'רוח' הוא דבר שאפשר להרגישו באחד מחמשת החושים, אם כי אי אפשר לראותו, ומן החלל אפשר 'לראות' גם רוחות חזקות, ובכ''ז הרי הוא רוח ולא גשם. ואיני כותב להחליט אלא כמסתפק.
ביחס לריח וודאי שאתה צודק שהכוונה היא יחסית.
רוח היא תנועה של אויר דבר גשמי ממשי ומורגש. נראה לך שמלאך זה משהו דומה לזה?
הרי הרמב"ם לא היה יכול לקבל שאפילו לצורך שעה מלאך יתלבש בדמות אדם וע"ז חלק עליו הרמב"ן ואיך תעלו בדעתכם ותחפשו ראיות שאי אפשר לצלמו או שהוא שונה מרוח גשמית.
האם יש ברבותינו הגדרה ברורה מהו דבר רוחני ומה הוא גשמי? למשל אור, קול, ריח האם נחשבים לגשמי או רוחני,
תוכן כתב:רוחני זה משהו שבעיקרו הוא לא נקלט בחמשת חושים.
כמובן שמלאך יכול להראות לבן אדם. אבל המראה ההוא אינו המלאך כי הרי יכול לפשוט צורה וללבוש צורה, לעומת מראה של בן אדם אחר, שהמראה הוא האדם.
אוצר החכמה כתב:ברור שכשמדברים על ראיית מלאכים מתכוונים לראיית השכל. (מלבד מקרי התלבשות כמו אצל אברהם לדעת הרמב"ן ולא לדעת רמב"ם)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 302 אורחים