ובהכרח שבזמנם בכור אין בהכרח הכוונה לפטר רחם. וכל מי שהקריב קרבנות בכור וכהן ייקרא, ובנוגע למלכי צדק ומה שכתב בזה קודמי הרב משנ"נ אבקש להפנות למש"כ רש"י תהלים ק"י פסוק ד' בזה"ל.בא בקבלה שזה שנאמר וישלח את נערי בני ישראל שהם הבכורות, לפי שהעבודה תמיד לא הייתה אלא בבכורות מאדם עד משה רבינו.
אתה כהן לעולם על דברתי מלכי צדק. ממך תצא הכהונה ומלכות להיות בניך יורשין את שם אבי אביך הכהונה והמלכות שנתנו לו : דברתי מלכי צדק. יו''ד יתירה כמו רבתי עם (איכה א), על דברת מלכי צדק על פקודת מלכי צדק. אתה כהן. יש במשמע כהן כהונה ושררה כמו (שמואל ב מ) ובני דוד כהנים היו
יין המשמח כתב:ועל זה אני שואל:
האם יש מקום שכתוב שנח היה כהן?
[זכור לי משהו כזה - שהכהונה עברה מאדם ל.. ולנח, לשם ולאברהם וכו', אבל אני לא זוכר מהיכן]...
כולל יונגערמאן כתב:לומד, מאין ההכרח שבכור בימיהם לאו דוקא פטר רחם? עד משה רבינו כוונתו עד זמן משה רבינו כפשוט.
בא בקבלה שזה שנאמר וישלח את נערי בני ישראל שהם הבכורות, לפי שהעבודה תמיד לא הייתה אלא בבכורות מאדם עד משה רבינו.
נבון כתב:בספר 'כמוצא שלל רב' על הפסוק ויחל נח איש האדמה ויטע כרם [ט' כ'] הביא בזה פלפול נאה, ובתוך דבריו כתב כן שנח היה כהן, עיי"ש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Ask Jeeves [Bot] ו־ 284 אורחים