ממרומי היער כתב:אומרים שבשמיטה אין איסור אפי' בפסיק רישיה.
ממרומי היער כתב:שאלה שנשאלה בבית המדרש בהרצליה : החוקרים גילו שמוזיקה במיוחד קלאסית ונמשכת גורם לצמחים לגדול טוב יותר, כנראה מחמת הרטט שהצלילים מנפיקים, והרטט יוצר אנרגיה וצמחים גדלים מאנרגיה בעיקר מהרוח, בכדי לשאוב מים מהאדמה הם זקוקים לאנרגיה בגלל כח המשיכה.
השאלה היא האם מותר בשנת שמיטה לנגן ליד צמחים.
אם הוא מתכוון לכך, כי אם הוא לא מתכוון להשביח את גדול הצמח זה דבר שאין מתכוון ואומרים שבשמיטה אין איסור אפי' בפסיק רישיה.
יורד ומתעה כתב:וכי זה אינו שינוי?
צופר הנעמתי כתב:ממרומי היער כתב:שאלה שנשאלה בבית המדרש בהרצליה : החוקרים גילו שמוזיקה במיוחד קלאסית ונמשכת גורם לצמחים לגדול טוב יותר, כנראה מחמת הרטט שהצלילים מנפיקים, והרטט יוצר אנרגיה וצמחים גדלים מאנרגיה בעיקר מהרוח, בכדי לשאוב מים מהאדמה הם זקוקים לאנרגיה בגלל כח המשיכה.
השאלה היא האם מותר בשנת שמיטה לנגן ליד צמחים.
אם הוא מתכוון לכך, כי אם הוא לא מתכוון להשביח את גדול הצמח זה דבר שאין מתכוון ואומרים שבשמיטה אין איסור אפי' בפסיק רישיה.
בשמיטה אין איסור מיוחד, אבל אסור כל השבוע משום דרכי האמורי.
ארזי ביתר כתב:צופר הנעמתי כתב:ממרומי היער כתב:שאלה שנשאלה בבית המדרש בהרצליה : החוקרים גילו שמוזיקה במיוחד קלאסית ונמשכת גורם לצמחים לגדול טוב יותר, כנראה מחמת הרטט שהצלילים מנפיקים, והרטט יוצר אנרגיה וצמחים גדלים מאנרגיה בעיקר מהרוח, בכדי לשאוב מים מהאדמה הם זקוקים לאנרגיה בגלל כח המשיכה.
השאלה היא האם מותר בשנת שמיטה לנגן ליד צמחים.
אם הוא מתכוון לכך, כי אם הוא לא מתכוון להשביח את גדול הצמח זה דבר שאין מתכוון ואומרים שבשמיטה אין איסור אפי' בפסיק רישיה.
בשמיטה אין איסור מיוחד, אבל אסור כל השבוע משום דרכי האמורי.
מנין??? דרכי האמורי?
יז [טז] ודברים האלו--כולן, דברי שקר וכזב הן; והן שהטעו בהן עובדי עבודה זרה הקדמונים לגויי הארצות, כדי שיינהו אחריהן. ואין ראוי לישראל, שהן חכמים מחוכמים, להימשך בהבלים אלו, ולא להעלות על הלב שיש בהן תעלה: שנאמר "כי לא נחש ביעקוב, ולא קסם בישראל" (במדבר כג,כג), ונאמר "כי הגויים האלה, אשר אתה יורש אותם--אל מעוננים ואל קוסמים, ישמעו; ואתה--לא כן, נתן לך ה' אלוהיך" (דברים יח,יד).
יח כל המאמין בדברים אלו, וכיוצא בהן, ומחשב בליבו שהן אמת ודברי חכמה, אבל התורה אסרה אותן--אינו אלא מן הסכלים ומחסרי הדעת, ובכלל הנשים והקטנים שאין דעתן שלמה. אבל בעלי החכמה ותמימי הדעת, יידעו בראיות ברורות--שכל אלו הדברים שאסרה תורה, אינן דברי חכמה, אלא תוהו והבל שנמשכו בהן חסרי הדעת, ונטשו כל דרכי האמת בגללן. ומפני זה אמרה תורה, כשהזהירה על כל אלו ההבלים, "תמים תהיה, עם ה' אלוהיך"
ממרומי היער כתב:הבנת המגיבים היא שהמוזיקה מועילה לצמחים כסגולה רוחנית וכד', אך החוקרים מסבירים את התופעה הזאת בהסבר פיזי לחלוטין שהצליל גורם לרטט שיוצר אנרגיה וכו'. וזה בודאי לא שייך לדרכי האמורי.
צופר הנעמתי כתב:ממרומי היער כתב:הבנת המגיבים היא שהמוזיקה מועילה לצמחים כסגולה רוחנית וכד', אך החוקרים מסבירים את התופעה הזאת בהסבר פיזי לחלוטין שהצליל גורם לרטט שיוצר אנרגיה וכו'. וזה בודאי לא שייך לדרכי האמורי.
לא התכוונתי שבאמת זה דרכי האמורי. התכוונתי שזה קשקוש מוחלט כמו דרכי האמורי של הרמב"ם ולא צריך לבלוע כל שטות.
ארזי ביתר כתב:צופר הנעמתי כתב:ממרומי היער כתב:הבנת המגיבים היא שהמוזיקה מועילה לצמחים כסגולה רוחנית וכד', אך החוקרים מסבירים את התופעה הזאת בהסבר פיזי לחלוטין שהצליל גורם לרטט שיוצר אנרגיה וכו'. וזה בודאי לא שייך לדרכי האמורי.
לא התכוונתי שבאמת זה דרכי האמורי. התכוונתי שזה קשקוש מוחלט כמו דרכי האמורי של הרמב"ם ולא צריך לבלוע כל שטות.
קשקוש מוחלט שעובד בשטח להפליא. נסה ותראה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 374 אורחים