הצדיקל כתב:לא רצה להיכנס למחלוקת
כנסת ישראל כתב:ע"פ ההוראה לא לעשות לכתחילה מעליות שבת אינה נוגעת לספק לדינא מה לעשות בשעת הדחק כמו בתי חולים ומושבי זקנים וכדומה
כנסת ישראל כתב:ע"פ ההוראה לא לעשות לכתחילה מעליות שבת אינה נוגעת לספק לדינא מה לעשות בשעת הדחק כמו בתי חולים ומושבי זקנים וכדומה
צולניק כתב:בבתי חולים חרדיים [מעייני הישועה, לניאדו] אין מעלית שבת, ובשעת הדחק נעזרים בגוי.
שברי לוחות כתב:נדמה לי שבלניאדו יש מעלית שבת
איש רגיל כתב:צולניק כתב:בבתי חולים חרדיים [מעייני הישועה, לניאדו] אין מעלית שבת, ובשעת הדחק נעזרים בגוי.
ומכאן ראיה ש...?
\ברוך ברגר כתב:שברי לוחות כתב:נדמה לי שבלניאדו יש מעלית שבת
יש הרבה מעליות אך לא מעליות שבת
כשצריך מעלית קוראים לגוי
מי הם גדולי ב"ב שהנהיגו כן? כנראה הנהגתם לא נתקבל שלא חסר בנינים ישנים בב"ב שהם יותר מג' קומות. עכ"פ אינו מובן למה דעתם צריך להכריע כל העולם כולו עד שאסור להעלות דעת חולקת.הצדיקל כתב:שמעתי ממקור מהימן שיש כאלו שכעסו על זה שהביא דעת המתירים להקל.
בפרט במקום שגדולי בני ברק מהדור הקודם הנהיגו שלא לעשות בניין יותר מג' קומות כדי שלא יצטרכו לעשות מעלית שבת ויבואו לידי איסור
שברי לוחות כתב:\ברוך ברגר כתב:שברי לוחות כתב:נדמה לי שבלניאדו יש מעלית שבת
יש הרבה מעליות אך לא מעליות שבת
כשצריך מעלית קוראים לגוי
זכרתי ולא זכרתי מה זכרתי...
צולניק כתב:בתקופה האחרונה נזדמנתי לביה"ח לניאדו [בנסיבות משמחות] ונוכחתי שאין מעליות שבת, ליד המעליות יש שלט גדול שבשבת המעלית אינה פעילה, אך כולם יודעים שהשלט משקר והמעליות פועלות כרגיל, ולמרבה הצער רבים מאחינו הטועים [שהם רוב המבקרים בביה"ח] משתמשים במעלית כביום חול כשניתן היה להצילם מאיסור בהתקנת מעליות שבת.
כשרות כתב:למעשה בירושלים יש כבר בניינים חדשים באיזורים חרדיים מובהקים כסורוצקין בהם יש מעליות שבת
הרועה כתב:כשרות כתב:למעשה בירושלים יש כבר בניינים חדשים באיזורים חרדיים מובהקים כסורוצקין בהם יש מעליות שבת
הבניינים הגבוהים (בני עשר קומות) ברחוב סורוצקין בירושלים נבנו לפני כמעט ארבעים שנה (ע"י זלמן זוננפלד ז"ל).
קבלתי בפרטי שכנראה מקור לזה בספר פאר הדור. א"כ זה טעות. בח"ב עמ' צ"ג הובא שהוא התנגד למעליות מחמת חילול שבת, והיינו שיפעלו מעליות ע"י חילול שבת ממש. לא הוזכר שם מעלית שבת, ולא ידוע לי אם זה היה בנמצא בזמןי החז"א בכלל.חובב_ספרים כתב:מי הם גדולי ב"ב שהנהיגו כן?הצדיקל כתב:שמעתי ממקור מהימן שיש כאלו שכעסו על זה שהביא דעת המתירים להקל.
בפרט במקום שגדולי בני ברק מהדור הקודם הנהיגו שלא לעשות בניין יותר מג' קומות כדי שלא יצטרכו לעשות מעלית שבת ויבואו לידי איסור
קרית מלך כתב:בס"ד
בשעתו [אינני זוכר את התאריך] פורסם מכתב של גדולי בני ברק עם ניסוח חריף אודות האיסור שבמעליות שבת, וביקשו ממרנא הגריש"א זצללה"ה להצטרף, אך בזהירותו הנודעת לא הסכים לחתום על האיסור הגורף והוסיף נוסח אחר מעורפל יותר הן בחומרת האיסור והן בשלילת ה"איסור כולל".
מעט דבש כתב:לגבי סעיף ה' (דעת החזו"א בענין הגברת זרם), יש ויכוח מה בדיוק היה הנידון בקיבוץ חפץ חיים.
הרב זלמן קורן, ב'קרני אורה' (המצורף ל'מאורי אש' במהדורתו החדשה), שינה שני עמודים לאחר ההדפסה (והדביק אותם בתחילת הספר), עקב כך ששינה את דעתו בענין העובדות שהיו שם.
כנסת ישראל כתב:עיין באחד הישורון האחרונים מאמר של הרב בוקוולד בענין זה וכבר הכה על קדקדו הרב זלמן קורן שם וד"ל.
דרומי כתב:נשאלתי מאחד, שהיה במלון בקומה גבוהה והיתה שם מעלית שבת בהכשר 'צומת'.
וסיפר, שלא רצה לסמוך על היתר המעלית ביחס לגופו וגוף בני משפחתו, אולם כן הכניס את העגלה הכבדה לתוך המעלית (בשעה שהיו שם אנשים אחרים שהשתמשו במעלית) והוציאה בקומה הנדרשת.
האם באמת יש להקל יותר בהכנסת משא מאשר כניסה בגופו ממש?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 264 אורחים