מה שנכון נכון כתב:לדעת האול"צ אפשר לצאת יד"ח נ"ח בחשמל. [מצבר וכדומה ולא מחברת חשמל שמתחדש כל הזמן].
בברכה המשולשת כתב:מה שנכון נכון כתב:לדעת האול"צ אפשר לצאת יד"ח נ"ח בחשמל. [מצבר וכדומה ולא מחברת חשמל שמתחדש כל הזמן].
אפשר להעלות לכאן את לשון קודשו, בבקשה? (ואם אפשר בתמונה ולא בPDF)?
דומני שהראשון שדן בזה הוא הבית-יצחק, וכתב לפסול נר חשמלי מטעם שאינו ניכר שהוא למצוה. והדברים פלא, הלא בזמן חז"ל כל התאורה הייתה בנרות, וכך היא צורת התקנה להאיר את אותו נר רגיל שמשתמשים בו בכל השנה, לשם חנוכה. רק בדורות האחרונים נתחדשה המציאות שנר שמן או שעווה בבתינו מעיד על עצמו שאינו אלא למצווה (וכך גם מצוות נר שבת הפכה ממצוה להאיר את הבית למילתא-בלא-טעמא). אם כן, לא מובן כלל טעם זה לפסול נורת חשמל (וכמובן, צריך להדליק למטה מי"ט ולא להשתמש לאורה כתקנת חז"ל, כדי שיהי ניכר).מה שנכון נכון כתב:... והביא מקובץ תשובות הריש"א ח"ג סימן קג שאם ניכר שהוי נר חנוכה שפיר דמי בשעת הדחק לצאת גם בחשמל.
ברזילי כתב:דומני שהראשון שדן בזה הוא הבית-יצחק, וכתב לפסול נר חשמלי מטעם שאינו ניכר שהוא למצוה. והדברים פלא, הלא בזמן חז"ל כל התאורה הייתה בנרות, וכך היא צורת התקנה להאיר את אותו נר רגיל שמשתמשים בו בכל השנה, לשם חנוכה. רק בדורות האחרונים נתחדשה המציאות שנר שמן או שעווה בבתינו מעיד על עצמו שאינו אלא למצווה (וכך גם מצוות נר שבת הפכה ממצוה להאיר את הבית למילתא-בלא-טעמא). אם כן, לא מובן כלל טעם זה לפסול נורת חשמל (וכמובן, צריך להדליק למטה מי"ט ולא להשתמש לאורה כתקנת חז"ל, כדי שיהי ניכר).מה שנכון נכון כתב:... והביא מקובץ תשובות הריש"א ח"ג סימן קג שאם ניכר שהוי נר חנוכה שפיר דמי בשעת הדחק לצאת גם בחשמל.
אמת, ייתכן שרק לזה התכוון שם, ולא עלתה על דעתו האפשרות לסדר נורת חשמל שלא במקומה הקבוע להאיר כל השנה, או שלא חש לדון בזה.מה שנכון נכון כתב:ברזילי כתב:דומני שהראשון שדן בזה הוא הבית-יצחק, וכתב לפסול נר חשמלי מטעם שאינו ניכר שהוא למצוה. והדברים פלא, הלא בזמן חז"ל כל התאורה הייתה בנרות, וכך היא צורת התקנה להאיר את אותו נר רגיל שמשתמשים בו בכל השנה, לשם חנוכה. רק בדורות האחרונים נתחדשה המציאות שנר שמן או שעווה בבתינו מעיד על עצמו שאינו אלא למצווה (וכך גם מצוות נר שבת הפכה ממצוה להאיר את הבית למילתא-בלא-טעמא). אם כן, לא מובן כלל טעם זה לפסול נורת חשמל (וכמובן, צריך להדליק למטה מי"ט ולא להשתמש לאורה כתקנת חז"ל, כדי שיהי ניכר).מה שנכון נכון כתב:... והביא מקובץ תשובות הריש"א ח"ג סימן קג שאם ניכר שהוי נר חנוכה שפיר דמי בשעת הדחק לצאת גם בחשמל.
לא רק בזמן חז"ל אלא ברוב הדורות.
ראה בדברי הבית יצחק שנראה שמתכוין שמדליק את התאורה הרגילה לצורך נ"ח, ולא בפנס מיוחד וכדומה, ואינו פוסל את החשמל מצד עצם סוג האור.
בברכה המשולשת כתב:אבל מה עם הבעיה של היעדר פתילה וחומר בעירה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים